title

یک پژوهشگر بهداشت عمومی تغذیه‌ای در برزیل در میانه دهه ۱۹۹۰ متوجه پدیده‌ای هشداردهنده شد: میزان چاقی در میان کودکان در کشورش به سرعت در حال افزایش بود. بررسی‌های او و همکارانش برای یافتن علت به بحثی دامنه‌دار در حوزه تغذیه انجامید.

ادامه مطلب

بسیاری از ما عادت کرده‌ایم صبح‌های زود به دلیل کمبود وقت فنجان یا لیوانی قهوه به صورت ناشتا و بدون صرف صبحانه بخوریم. این کار به شروع روزی پر انرژی و افزایش سطح هوشیاری کمک می‌کند. با این حال، نوشیدن قهوه اول صبح با معده خالی ممکن است سالم ترین انتخاب نباشد.

ادامه مطلب

دانه‌های سرخ شده (بوداده) خرمالو را می‌توان جایگزین قهوه کرد.

ادامه مطلب

بر اساس نتایج این تحقیق که در نشریه «جاما نتورک اوپن» منتشر شده، مصرف بیشتر روغن زیتون با کاهش خطر مرگ مرتبط با زوال عقل همراه است.

ادامه مطلب

پری‌بیوتیک ‌ها در حقیقت کربوهیدرات ‌های پیچیده یا فیبرهایی هستند که در اثر آنزیم‌های معده تجزیه نمی‌شود و در نهایت به روده انتقال می یابد. روده انسان نیز قادر به هضم این مواد نیست، ولی باکتری‌هایی وجود دارد که این پری‌بیوتیک‌ها را در روده تجزیه می‌کند و بدن را قادر می‌سازد تا از فواید آن‌ها بهره‌ مند شود. این ترکیبات در بسیاری از مواد غذایی از جمله سبزی ها، حبوبات و میوه ها یافت می‌شود.

ادامه مطلب

رعایت برنامه غذایی صحیح برای حفظ سلامت، اجتناب از صرف وعده غذایی حجیم و جلوگیری از اتساع معده از جمله نکات مهم در افراد مبتلا به آسم است.

ادامه مطلب

مطمئننا همه می دانند که نوشیدن آب شیر دلچسب نیست و بسیاری از مردم فکر می کنند آیا امکان دوباره جوشاندن آب وجود دارد؟

ادامه مطلب

 چای شیرین‌نشده، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند و به ترمیم سلول‌های بدن کمک می‌کند.

ادامه مطلب

افرادی که از رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات برای صبحانه پیروی می‌کنند، چهار برابر بیشتر از افرادی که رژیم استاندارد کم کربوهیدرات را در طول روز دنبال می‌کنند، وزن کم خواهند کرد.

ادامه مطلب

تقویت چشم و بینایی با تغذیه را که می شنویم یاد هویج می افتیم. درست است که هویج موجب تقویت چشم می شود اما مواد غذایی دیگری هم هستند که اثراتی فوق العاده در تقویت چشم دارند.

ادامه مطلب

باقلا یا باقالی و باقله گیاهی یک ساله می باشد که دارای فواید بسیاری برای سلامتی می باشد. باقلا در فصل بهار به بازار عرضه می شود و با آن می توان غذاهای خوشمزه مانند باقلا پلو، باقلا قاتق، باقلا خورش، کوکو باقلا و... تهیه کرد. اگر به مصرف باقلا علاقه مندید در این بخش از بهداشت و سلامت با خواص و فواید باقلا تازه و خشک برای سلامتی، بارداری، دیابت، لاغری و کاهش وزن، پوست و مو آشنا شوید.

ادامه مطلب

یکی از عادات غذایی ناسالم که بدل به بخشی از سبک زندگی امروزی شده عادت به خوردن غذاهای آماده و کنسروی است که خوراک لوبیا یکی از آن‌ها است. اما غذای کنسروی به بدن آسیب‌هایی می‌رساند که یکی از خطرناک‌ترین آن‌ها بوتولیسم است. اگر می‌خواهید از این بیماری پیشگیری کنید خوراک لوبیا را در منزل بپزید.

ادامه مطلب

ترک قند و شکر برای بسیاری از افراد امری دشوار و غیر قابل قبول است در صورتی که فواید ترک قند و شکر خود یک انگیزه بسیار قوی برای ترک این ماده است.

ادامه مطلب

ریواس یک ملین طبیعی است و به دلیل داشتن مقدار زیاد فیبر غذایی می‌توان از آن برای درمان یبوست استفاده کرد.

ادامه مطلب

پنیر در انواع مختلف و طعم های متنوع در سراسر دنیا وجود دارد و اکثر مردم به این خوراکی علاقه مند هستند، اما مصرف زیاد پنیر برای بدن بسیار مضر و خطرناک است.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز