title

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به باورهای رایج و غلط درباره بیماری‌های عفونی زنان گفت: عفونت‌های زنان به دو دسته باکتریایی و قارچی تقسیم بندی می‌شوند که در این دسته بندی‌ها برخی از بیماری‌های عفونی هیچ ارتباطی به داشتن یا نداشتن شریک جنسی ندارد.

ادامه مطلب

۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان با بیماری پارکینسون که در بین مردم به عنوان "بیماری سالمندی" نیز شناخته می‌شود، دست و پنجه نرم می‌کنند./ متن: پریسا موید؛ گرافیست: شاهو صالحی

ادامه مطلب

تکنیک پیشرفته تعویض دریچه قلبی به روش آنژیوپلاستی در خوزستان و توسط تیم تمام خوزستانی، بومی‌سازی شد.

ادامه مطلب

قفسه سینه شما متشکل از 24 دنده است،12 دنده در سمت راست و 12 دنده در سمت چپ.وظیفه آن ها حفاظت از اندام هایی است که در زیر آن ها قرار دارند.

ادامه مطلب

رئیس بیمارستان بوعلی زاهدان گفت: توصیه می‌کنیم افرادی که دارای علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، حتما از ماسک استفاده کرده و در روزهایی که علائم تب دارند، یک تا سه روز در منزل بمانند و استراحت کنند.

ادامه مطلب

با فرارسیدن فصل گرما، کارگران و افرادی که مجبور به کار در فضای باز هستند، در معرض خطر عوارض نور شدید خورشید و در صورت تشدید این عوارض، در معرض سرطان پوست قرار دارند.

ادامه مطلب

محققان اظهار کردند که علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد آشکار می‌شود.

ادامه مطلب

تیروئید، یک غده پروانه‌ای‌شکل کوچک در گردن است که در تنظیم متابولیسم، تولید انرژی و سلامت کلی بدن نقش مهمی دارد.

ادامه مطلب

خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید (RA) با هر فنجان قهوه کافئین دار که در روز می نوشید، ۶ درصد افزایش می یابد. با این اوصاف، شواهد از سراسر جهان نیز نشان می‌دهد که خواص مختلف قهوه می‌تواند درد، التهاب و حتی خطر ابتلا به نقرس را کاهش دهد.

ادامه مطلب

«این همه خورش رو کجای دلم جا بدم؟! یکم یواشتر!» خورش ریواس از قدیم در دستورهای آشپزی ما جا داشته است اما هنوز به آن جایگاه واقعی خودش نرسیده است!

ادامه مطلب

بلوط به دلیل داشتن تانن، اسید الاژیک و سایر مواد مغذی، فواید زیادی برای کلیه‌ها دارد.

ادامه مطلب

کمتر از 20درصد ایرانی‌ها نیازمند مصرف مکمل‌ها هستند اما 50درصد مردم مکمل می‌خورند و با عوارض مصرف خودسرانه دست و پنجه نرم می‌کنند.

ادامه مطلب

آیا پیاده‌روی و تحرک جسمی پس از غذا خوردن برای سلامت شما سودمند است؟ برخی از افراد ادعا می‌کنند که پیاده‌روی پس از غذا خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد و برخی دیگر به اثر ضد نفخ این کار و کمک آن به هضم غذا یا تأثیر آن بر کنترل وزن اشاره می‌کنند.

ادامه مطلب

مصرف مواد غذایی خاص مانند امگا ۳، سبزیجات برگدار، و شکلات می‌تواند به بهبود حافظه و عملکرد مغزی کمک کند.

ادامه مطلب

در فصل بهار، آلرژی به گرده گیاهان شایع است که طی سال‌های اخیر شیوع بیشتری پیدا کرده ‌است. علت شیوع آلرژی نیز ناشی از آلودگی هوا و گرمای جو است که در نتیجه افزایش دی‌اکسیدکربن در هوا، فتوسنتز نیز بیشتر می‌شود و تولید گرده گیاهان نیز افزایش پیدا می­کند.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز