title

یک نظرسنجی جدید از ۲ هزار بزرگسال نشان داده که آماده شدن برای کار و بردن کودکان به مدرسه، صبح را به پر استرس ترین زمان روز تبدیل می کند.

ادامه مطلب

یک شوخی خوب واقعا می‌تواند بر خلق افراد تاثیر بگذارد مثلا اینکه به یک رفتار عجیب دوست خود اشاره کرده و هر دو به آن بخندید. اما گاهی اوقات بعضی شوخی‌ها ممکن حالت بدجنسی و بی‌ادبی به خود بگیرند. تحقیقات جدید در مورد استفاده از این اشکال شوخ‌طبعی نشان می‌دهد که آنها ممکن است به عنوان بی‌ادبی ادارک شوند.

ادامه مطلب

طیف وسیعی از درمان‌های روان‌شناختی مانند مدیریت استرس، کنترل خشم، بازسازی شناختی، درمان‌های شناختی رفتاری و پسخوراند زیستی، در بهبود سلامت روان و کنترل فشار خون بیماران موثر هستند.

ادامه مطلب

آیا شما هم فکر می کنید هرچی اتفاق بد تو دنیا هست، فقط برای شما می افتد؟ به زمین و زمان ناسزا می گویید و آنها را مقصر بدبختی های تان می دانید؟ اگر یکی بگوید که «تو تنها کسی نیستی که مشکل داری، با عصبانیت می گین: تنهام بزار؛ تو جای من نیستی، هر گز نمی تونی منو درک کنی! اما اگر بگه: واای عزیزم، تو چقدر زجر کشیدی؟ دلم برات آتیش میگیره! آخه چطور هنوز زنده ای؟ کمی حالتون بهتر میشه؟»...شاید وقت آن رسیده است که در این دلسوزی برای خود و احساس قربانی شدن تجدیدنظر کنید.

ادامه مطلب

آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که اگر زودتر موضوعی مهم یا نکته ای را می دانستید، چقدر بهتر بود؟ اگر پاسختان مثبت است، شما تنها نیستید.

ادامه مطلب

در دهه‌های اخیر، شیوع افسردگی در میانسالی بیشتر شده است؛ در حالی که متأسفانه بسیاری از میان‌سالانی که درگیر این مشکل هستند، به دنبال درمان  آن نمی‌روند. هرچه سن بالاتر می‌رود، احتمال ابتلا به افسردگی هم بیشتر می‌شود؛ اما شاید بزرگ‌ترین تهدید برای سلامت ذهنی افراد میانسال این باشد که بسیاری از آن‌ها متوجه علائم و شدت افسردگی خود نیستند.

ادامه مطلب

خانواده سالم خانواده‌ای است که در آن اعضا به یکدیگر احترام می‌گذارند، ارتباطات سالم و مثبتی دارند و در کنار هم رشد می‌کنند. در چنین خانواده‌ای، هر فرد حمایت لازم را برای تحقق بخشیدن به توانایی‌ها و رسیدن به خوشبختی دریافت می‌کند.

ادامه مطلب

 زمانی که درباره افراد خودشیفته صحبت می‌شود، ذهنمان به سمت افراد خودمحور و وحشتناکی می‌رود که از احساس همدلی با دیگران بویی نبرده‌اند. با‌این‌وجود، خودشیفتگی چیزی بیش از یک ویژگی شخصیتی غیرقابل‌تحمل است و در برخی موارد می‌تواند فوایدی نیز به همراه داشته باشد.

ادامه مطلب

یک روانشناس کودک و نوجوان بیان کرد: بر اساس تحقیقات و تجربیات ما در اتاق درمان بهترین زمان برای طرح موضوع بارداری مادر با فرزند اول بعد از گذشت سه ماه از بارداری و انجام غربالگری و تایید سلامت جنین است.

ادامه مطلب

دانشمندان در پژوهش جدید خود واکنش‌های مردم را به انتقام بر اساس احساساتی که انتقام‌گیر نشان می‌دهد، بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که دیدگاه‌های اجتماعی و شخصی در مورد اخلاق و شایستگی عمیقاً بر قضاوت‌های اعمال انتقام‌جویانه تأثیر می‌گذارد.

ادامه مطلب

 مغز انسان از میان سیل تجربیات، مواردی را برای ایجاد خاطرات جدا می‌کند. چرا در این سیل اطلاعات حسی، برخی از تجربیات به‌ یاد می‌مانند اما بیشتر آنها توسط مغز دور ریخته می‌شوند؟

ادامه مطلب

معایب وحشتناک تک فرزندی را در اینفوگرافیک زیر ببینید.

ادامه مطلب

به گفته محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، حدود چهارهزار و ۵۰۰ نفر در فضای مجازی خدمات روان‌شناسی و مشاوره به‌صورت فعال ارائه می‌دهند که بیش از نیمی از این افراد مجوز ندارند یا روان‌شناس نیستند.

ادامه مطلب

کارشناسان آمریکایی می‌گویند میلیون‌ها نفر در این کشور هر ساله علائم بیماری روانی را تجربه می‌کنند و تعداد افرادی که به دلیل تشدید استرس به دنبال مراقبت‌های سلامت روان هستند رو به افزایش است.

ادامه مطلب

بسیاری از افرادی که دست به خودکشی می‌زنند، پیش از اقدام علائم و نشانه‌های هشداردهنده‌ای بروز می‌دهند که شناسایی آنها به شما امکان می‌دهد با کمک به این افراد مانع از رخ دادن حادثه‌ای مصیبت‌بار شوید.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز