title
کد خبر: 32705
00
دانش‌آموزان تمایلی به شیرهای توزیعی در مدارس ندارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طعم و مزه شیرهای توزیعی در مدارس را مورد پسند دانش‌آموزان ندانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان از این شیرهای توزیعی استقبال نمی‌کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، فاطمه سعیدی  با بیان اینکه عادت تغذیه‌ای هر فرد از خانواده شکل می‌گیرد و همزمان با بازگشایی مدارس باید این عادات در بین دانش‌آموزان اصلاح شود، درباره آمار نگران‌کننده مصرف بیش از حد مواد ناسالم غذایی در میان دانش آموزان، گفت: این عادت ناسالم به همراه دانش آموز به مدرسه می‌آید و حتی می‌تواند به سایرین نیز سرایت کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌توانند در مدرسه نقش اصلاحی برای عادت سالم غذایی دانش آموزان ایفا کند، به یکی از اقدامات این وزارتخانه برای اصلاح عادت غذایی دانش‌آموزان اشاره و عنوان کرد: توزیع شیر در مدارس یکی از اقدامات آموزش و پرورش در این راستا بود که متاسفانه به صورت نامنظم و بدون نظارت صورت می‌گرفت و همین نبود نظارت موجب شد که آموزش و پرورش اهتمام جدی برای ادامه این مسیر نداشته باشد.

وی با اشاره به سابقه چندین ساله مدیریتی خود در مدارس، اظهار کرد: متاسفانه دانش آموزان تمایلی به خوردن شیرهای توزیع شده توسط آموزش و پرورش ندارند و نیاز است در این خصوص تجدید نظر جدی صورت گیرد؛ به این صورت که مزه و طعم این شیرها بهبود پیدا کند.

سعیدی با بیان اینکه علاوه بر طعم باید بسته‌بندی شیرهای توزیعی میان دانش آموزان نیز تغییر کند، افزود: اولیای مدارس نیز باید نظارت مناسبی بر مصرف شیر دانش‌آموزان داشته باشند تا هزینه کلانی که در این خصوص می‌گیرد، به نتیجه برسد.

عضو کمیته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اصلاح الگوی غذایی دانش‌آموزان از طریق جلسات اولیا و مربیان باید به خانواده‌های دانش‌آموزان نیز انتقال داده شود تا این آگاهی در خانواده‌ها نیز ایجاد شود که نسبت به اصلاح الگوی غذایی اقدام کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز