title

با مصرف برخی میوه و سبزیجات مفید احساس جوانی کنید و از خود در برابر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن محافظت کنید.

ادامه مطلب

هندوانه یک نوع میوه آبدار است که معمولاً در فصل تابستان مصرف می‌شود.

ادامه مطلب

یکی از سبزیجات که که در فصل تابستان به وفور دیده می شود “کدو سبز” است که دارای ارزش غذایی بسیاری بوده و دارای خواص ضد پیری بوده و درمان بسیاری از بیماریهاست. کدو سبز، از لحاظ علم گیاه شناسی ، در بخش میوه ها جای دارد ولی از نظر آشپزی و خورد و خوراک در بخش سبزیجات قرار دارد.

ادامه مطلب

رژیم‌های غذایی که به کاهش التهاب کمک می‌کنند نیز می‌توانند تأثیر بسزایی در سلامت مغز و سلامت روان داشته باشند.

ادامه مطلب

خواب رفتگی پاها می‌تواند نشانه‌ای از کمبود ویتامین B۱۲ باشد.

ادامه مطلب

کبد به عنوان کارخانه شیمیایی بدن ما در نظر گرفته می‌شود، زیرا به طور شبانه روزی برای حفظ سطوح شیمیایی در خون کار می‌کند و نقش مهمی در حذف سموم از بدن دارد. بخش غم انگیز ماجرا این است که ممکن است خیلی دیر متوجه اهمیت آن شویم و به کبد آسیب برسانیم.

ادامه مطلب

یک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نقش برخی گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت را تشریح کرد.

ادامه مطلب

میزان مصرف آب روزانه بسته به آب‌ و هوا و فصل سال متفاوت است. در روزهای گرم، بسیاری از مایعاتی که فرد مصرف می‌کند از طریق عرق کردن دفع می‌شود.

ادامه مطلب

سیستم ایمنی بدن دائما فعال است و مشخص می‌کند که کدام سلول‌ها به بدن شما تعلق دارند و کدامیک مهاجم هستند. در این میان، تقویت سیستم ایمنی بدن با دوز سالم ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است.

ادامه مطلب

دانشمندان متوجه شده‌اند که یک رژیم غذایی ژاپنی می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی روی سلامت مغز خانم‌ها داشته باشد. این رژیم جلوی زوال عقل و بسیاری از بیماری های مغزی را می‌گیرد.

ادامه مطلب

حدود 60 درصد از مرغ ها حاوی کامپیلوباکتر هستند، متاسفانه یکی از اشتباهات رایجی که می تواند مشکل ساز شود همین شستن مرغ های خام قبل از پخت و پز است.

ادامه مطلب

خیلی از شما بر این عقیده هستید که هیچ چیز خوشمزه‌تر از ماکارونی یا پاستا نیست.

ادامه مطلب

کشمش در عین حالی که همان انگور خشک است یکی از محبوب ترین میوه‌های خشک نیز محسوب می‌شود که به طور طبیعی سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

ادامه مطلب

یافته ها نشان می دهد ویتامین D یکی از بهترین ویتامین‌ها برای پوست است. این ویتامین بیش از هر روش دیگری بر اثر جذب پوستی نور آفتاب در بدن ساخته می‌شود. طی این فرایند، کلسترول پوست به ویتامین D تبدیل می‌شود. ویتامین D سپس به کمک کبد و کلیه‌ها جذب می‌شود و برای کمک به ساخت سلول‌های سالم به نقاط مختلف بدن انتقال می‌یابد.

ادامه مطلب

آترواسکلروز به عنوان یک بیماری التهابی مزمن تعریف می‌شود. نفوذ و حفظ لیپوپروتئین‌ها در دیواره شریانی یک رویداد کلیدی است که شروع یک پاسخ التهابی را تحریک می‌کند و باعث پیشرفت آترواسکلروز می‌شود. لیپیدهای خون به شکل لیپوپروتئین در گردش خون منتقل می‌شوند.

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز