به جای خریدن نوشیدنی های انرژی زا که برای سلامت هم مضر هستن خودتون توی خونه یه نوشیدنی انرژی زای سالم با شکر و کافئین کمتر درست کنید تا هم ضرر کمتری داشته باشه و هم خستگی رو از تنتون دربیاره. اینجا با مواد لازم و خواص نوشیدنی های انرژی زای خانگی آشنا بشید.

ادامه مطلب

یک متخصص تغذیه گفت: بسیاری از رژیم‌های غذایی که در شبکه‌های اجتماعی قرار دارد، ظاهری فریبنده دارد و فرد پس از استفاده به واقعیت امر پی می‌برد

ادامه مطلب

کاهش وزنشاید برای شما هم که اضافه وزن دارید جزو سخت ترین کارها در دنیا باشد، مخصوصا که شما را از خوردن یک سری مواد غذایی محروم کنند. اما نگران نباشید در این مقاله به شما خوراکی های خوشمزه ای را معرفی می کنیم که می تواند در کاهش وزن تان تاثیر چشمگیری داشته باشد.

ادامه مطلب

خوردن ناهار سریع‌ترین مسیر برای داشتن یک بعدازظهر ناراحت‌کننده است چون نشانه‌های سوء‌هاضمه و برگشت اسید به معده معمولا در بعدازظهر ظاهر می‌شود. همچنین افرادی که در پشت‌میز کار به سرعت غذا می‌خورند عمل گوارش در بدنشان به‌درستی صورت نمی‌گیرد و دچار نفخ می‌شوند.برای افزایش سلامت و بهره‌وری مغز و قدرت تمرکز ساعت ناهار را فراموش نکنید.

ادامه مطلب

رفلکس اسید زمانی اتفاق می افتد که اسید معده به مری نشت می کند. وقتی چنین اتفاقی می افتد فرد دچار ناراحتی می شود و در قسمت قفسه سینه احساس سوزش می کند

ادامه مطلب

معمولا افرادی که نفخ شکم دارند متوجه خارج شدن گاز از مقعد می‌شوند.

ادامه مطلب

"شیر یا دوغ شتر" علاوه بر اینکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، می‌تواند یک وعده غذایی کامل نیز باشد.

ادامه مطلب

هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار میوه های نوبرانه ی سبز با رنگ و طعم های بی نظیری به بازارها می آیند که دیدن آنها هوس برانگیز خواهد بود. چاقاله بادام میوه ی خوشمزه ی بهاری می باشد که می خواهیم با خواص این میوه بیشتر آشنا شویم.

ادامه مطلب

برای بسیاری از پزشکان این نکته محرز شده که بهترین راه برای تقویت انرژی، مبارزه با بیماری ها، و ... انتخاب موادی است که نیروگاه های تغذیه ای هستند.

ادامه مطلب

خیارگلخانه ای از انواع خیار است که به دلیل ظاهر خوب آن در پذیرایی ها و مصارف روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. اگر این خبر را بخوانید دیگر خیار گلخانه ای نمیخورید.

ادامه مطلب

در سال‌های اخیر در بین تحقیقاتی که بر روی مواد مغذی مفید بر روی قلب انجام می‌شود، تحقیق بر روی ویتامین K. اهمیت ویژه‌ای داشته است. ویتامین K۱ نقش مهمی در جلوگیری از لخته شدن خون دارد و ویتامین K۲ به جذب مواد مغذی در بدن کمک کرده و نقش مهمی در باروری، عملکرد مغز، رشد نوزادان و کودکان و سلامت دندان‌ها دارد، ولی متاسفانه اکثر مردم به اندازه کافی این ویتامین را دریافت نمی‌کنند.

ادامه مطلب

ام اس یا Multiple sclerosis، نوعی اختلال در سیستم ایمنی است، بنابراین مهم است که رژیم غذایی بیمار، سالم بوده و تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی باشد. رژیم غذایی که فلورای روده را تقویت کند برای این بیماران مفید است.

ادامه مطلب

مهم نیست در چه سن و سالی قرار دارید، در هر سنی که باشید با انجام برخی امور می‌توانید سلامتی خود را تضمین کنید.

ادامه مطلب

بدن شما برای عملکردهای متعدد، روزانه به ویتامین سی نیاز دارد. زنان بزرگسال روزانه به 75 میلی گرم و مردان به 90 میلی گرم ویتامین سی نیاز دارند. شما به راحتی می توانید این ویتامین را از طریق مصرف برخی مواد غذایی به بدن برسانید.

ادامه مطلب

برنج سبوس دار نسبت به برنج سفید مغذی تر است. به نوشته هلث نیوز، این برنج که نوعی کربوهیدرات پیچیده است حاوی ۱۵ نوع ماده مغذی از جمله ویتامین های B، نیاسین و پتاسیم است.

ادامه مطلب