دانه‌های این میوه می‌تواند به عنوان جایگزین طبیعی آسپرین کاربرد داشته باشد.

ادامه مطلب

سبک زندگی و تغذیه نادرست تاثیر زیادی بر احساس ضعف، خستگی و خواب آلودگی در بدن میگذارد. اگر دائما به این حالات دچار می شوید بهتر است به تغییر عادات رایج تغذیه ای خود بپردازید. در این بخش به 6 مورد از بدترین و رایج ترین عادات غلط تغذیه ای مرتبط با خستگی و ضعف بدن اشاره می کنیم.

ادامه مطلب

داشتن خواب خوب برای سلامتی عمومی شما بسیار مهم است. خواب خوب ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن خاص را در شما کاهش دهد، مغز و سیستم گوارش شما را سالم نگه می دارد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

ادامه مطلب

داشتن خواب خوب برای سلامتی عمومی شما بسیار مهم است. خواب خوب ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن خاص را در شما کاهش دهد، مغز و سیستم گوارش شما را سالم نگه می دارد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

ادامه مطلب

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی از تاثیر مصرف خوراک میگو در تقویت مغز و حافظه در افراد خبر داد.

ادامه مطلب

نتایج مطالعات جدید نشان می دهد رژیم غذایی افراد در برنامه ریزی سلول ها نقش زیادی دارد و رژیم غذایی ناسالم می تواند سلول های نابالغ را به سمت تبدیل شدن به سلول های چربی بالغ سوق دهد.

ادامه مطلب

تغذیه خوب به معنای انتخاب رژیم غذایی متعادل و اجتناب از غذاهای مضر است. تغذیه خوب یعنی محدود کردن دریافت کالری از طریق شیرینی ها، غذاهای فوری و ... و انتخاب میزان کافی از میوه ها و سبزیجات، پروتئین ها، دانه های کامل، حبوبات، آجیل و چربی های سالم.

ادامه مطلب

چربی ها برای جذب مواد مغذی مهم مانند ویتامین های ای، کا، دی و آ مورد نیاز هستند. علاوه بر این، چربی ها به عنوان یک بلوک ساختمانی برای غشاء سلولی و ایجاد هورمون در بدن مورد نیازند.

ادامه مطلب

به راستی فواید خوردن شام در ساعات اولیه شب، به جز تناسب اندام و کاهش وزن چیست؟

ادامه مطلب

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی از تاثیر مصرف خوراک میگو در تقویت مغز و حافظه در افراد خبر داد.

ادامه مطلب

یک متخصص تغذیه گفت: استفاده از ماست همراه با گوشت شدیداً نهی می‌شود، چرا که ماست به شدت بلغم زاست و خلط غلیظ تولید می‌کند و سردی عارضی وارد کبد می‌شود، به همین دلیل به مرور زمان کبد به سمت چرب شدن پیش می‌رود.

ادامه مطلب

گاهی اوقات تنها گام برای رفع مشکلات پوستی شایع، خداحافظی با اشتباهات تغذیه ای و انجام تغییرات غذایی سالم است.

ادامه مطلب

کاربردهای فراوان گوجه فرنگی در آشپزی و صنعت غذاسازی باعث شده تا این سبزی به گزینه‌ای محبوب در میان انسان‌ها تبدیل شود. ما گوجه فرنگی را به صورت خام، پخته، رُب، سس، همراه با سالاد و حتی در نوشیدنی‌ها میل می‌کنیم. گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی مختلفی نظیر فیبر، لیکوپن، ویتامین‌های آ، ث و کا، لوتئین، زآگزانتین و مواد معدنی‌ای نظیر پتاسیم است. اما فارغ از اینکه گوجه فرنگی چقدر محبوب است، باید حواستان به عوارض جانبی آن نیز باشد. در این مطلب به بررسی عوارض مصرف زیاد گوجه فرنگی می‌پردازیم. با گیاه یاب همراه باشید.

ادامه مطلب

سلامت قلب،پیشگیری ازدیابت ، سلامت دستگاه گوارش ،پیشگیری از سرطان و بهبود ایمنی بدن از مهم ترین خواص ملون برای سلامتی می باشند.

ادامه مطلب

کبد یک عضو مهم و کلیدی در بدن است که نقش اساسی را در سیستم گوارش بدن ایفاء می کند، از اینرو هر ساله ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) به عنوان روز جهانی کبد اعلام شده است.

ادامه مطلب