title

سانسور در اینستاگرام باعث شد حجم زیادی از اطلاعات و اخبار مربوط به جنگ غزه در سال ۲۰۲۳ در بسترهای تلگرام و توئیتر صورت بگیرد؛ تولید محتوایی که از نظر فراوانی و تنوع، میزانی مثال‌زدنی و قابل توجه داشته و عمده آنها در حمایت از فلسطین انتشار یافته‌اند.

ادامه مطلب

اجرت المثل یکی از حقوق زنان است که زن در قبال خدماتی مانند؛ انجام امور خانه و خانه داری مانند، آشپزی، نظافت، تربیت فرزندان و مسائل مربوط به خانه و خانه‌داری می‌تواند از همسر خود مطالبه کند اما بیشتر زنان در تعامل با همسر خود و داشتن زندگی آرام و بی دغدغه، بدون هیچ چشم‌داشتی امورات خانه را انجام می‌دهند.

ادامه مطلب

برخلاف آنکه رسانه‌های غربی به گونه‌ای نمایش می‌دهند که حجاب، زنان را منزوی می‌کند اما زنان مسلمان در آمریکا با استفاده از حجاب، موقعیت هویتی خود را ارتقاء می‌بخشند.

ادامه مطلب

کمبود خواب یکی از دلایل ناراحتی و ایجاد بسیاری از انواع بیماری‌ها است. کمبود خواب یا بدخوابی ممکن است به دلایل گوناگونی به وجود بیاید.

ادامه مطلب

رمضان، سبک درست زیستن است و به ما الگویی برای زیست درست در ماه‌های آینده می‌دهد. با رعایت تدابیر طب ایرانی و حفظ سلامت جسم و روح می توان بیشترین بهره را از این ماه مبارک برد.

ادامه مطلب

امسال ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان مقارن شده است. اما به افراد روزه دار توصیه می شود در کنار حضور در دید و بازدیدهای خانوادگی، سلامت تغذیه ای خود را نیز رعایت کرده و به سلامت غذایی خود در ایام ماه مبارک رمضان، توجه داشته باشند.

ادامه مطلب

۲ باور کاملا متفاوت در مورد انتخاب نوشیدنی‌های سرد و گرم در زمان گلودرد وجود دارد.

ادامه مطلب

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تشریح جزئیات دو مطالعه انجام شده پیرامون بویایی، بازگشت آن در افراد بیمار و تاثیر آن بر تصمیم‌گیری افراد، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده می‌توان نتیجه گرفت حالت‌های مختلف خوشایندی یا ناخوشایندی محرک‌های بویایی بر عملکرد تصمیم‌گیری ریسکی انسان تاثیر می‌گذارد.

ادامه مطلب

به مسائل تربیتی در خانه و اجتماع اهمیت می داد و سلامت دفتر کار و دور و برش را همواره تحت نظر داشت. هر جا اشکالی پیش می آمد، ابایی نداشت که مسیر را اصلاح کند و به خطا و اشتباه پیش آمده اعتراف کند.

ادامه مطلب

امروزه اغلب محصولات کشاورزی در تمام مراحل رشد از طریق کودها و سموم شیمیایی تغذیه می‌شود. این محصولات طعم خوب و کیفیت بالا ندارد و نیترات موجود در آنها می‌تواند موجب بروز انواع سرطان‌های گوارشی در مصرف‌کنندگان شود.  

ادامه مطلب

کارتنوئیدها (Carotenoid compounds) از جمله ترکیبات نوتراسوتیکال (Nutraceutical) است که با ایجاد مزایای فیزیولوژیکی در بدن، اثرات محافظتی در مقابل بیماری ها نشان می دهد.

ادامه مطلب

مالتیپل اسکلروزیس (ام.اس) یک اختلال التهابی مزمن سیستم اعصاب مرکزی است که با آسیب و از دست دهی غلاف میلین (ماده عایق اطراف رشته های عصبی) همراه است.  

ادامه مطلب

چــاقی در کودکــان بــه عنــوان مشکلی مزمن است کـه سـلامت فرد را بـه خطـر مـی انـدازد و زمینه ساز بـروز چـاقی در بزرگسالی می شود؛ چـاقی در والـدین به ویژه در، مـادر عامل موثری در بروز چاقی در کودک است.  

ادامه مطلب

این روزها انگار میز و لوازم آرایش مخصوص کودک جزئی از وسایل دختربچه‌ها شده است. لوازمی که به راحتی و بدون هیچ نظارتی در بستر فضای حقیقی و مجازی تبلیغ می‌شود و به فروش می‌رسد.

ادامه مطلب

سرطان معده یکی از سرطان های شایع در کشور ما محسوب می شود که در صورت تشخیص به موقع، به طور کامل قابل درمان است و بر عکس زمانی که دیر تشخیص داده شود، ممکن است از معده فراتر رفته و حتی اعضای دیگر بدن را درگیر کند و یا منجر به مرگ شود. 

ادامه مطلب
اینستاگرام بهداشت نیوز