title
کد خبر: 10706
00
برای کاهش عوارض آلودگی هوا، پوست‌تان را مرطوب نگه دارید

حفظ رطوبت مورد نیاز پوست واقعا برای سلامت آن حیاتی است، چون لایه دفاعی خوبی روی پوست به‌وجود می‌آورد و از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

به گزارش «بهداشت نیوز» سلامتیسم حفظ رطوبت مورد نیاز پوست واقعا برای سلامت آن حیاتی است، چون لایه دفاعی خوبی روی پوست به‌وجود می‌آورد و از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. دکتر آنجالی ماهتو (متخصص پوست و سخن‌گوی بنیاد پوست بریتانیا) می‌گوید: «هر روز از مرطوب‌کننده استفاده کنید، خصوصا اگر با خشکی پوست و مشکلات التهاب پوست مانند اگزما و پسوریازیس مواجه هستید. این کار، رطوبت پوست شما را در سطح مطلوبی نگه می‌دارد و عملکرد لایه‌های محافظتی پوست را به وضعیت بی‌نقصی می‌رساند. دکتر نور المانی (متخصص پوست در کلینیک خصوصی Harley Street در لندن) نیز به همه افراد توصیه می‌کند که روزانه آب زیادی بنوشند و به‌طور منظم از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنند. مراقبت از پوست به دقت و زمان نیاز دارد! در نظر گرفتن وقت لازم برای مراقبت از پوست و انتخاب محصولات باکیفیت، اثرات مخرب ناشی از آلودگی هوا را به حداقل می‌رساند. دکتر ماهتو می‌گوید: «همه ما که درگیر زندگی شهری شده‌ایم، باید اقدامات لازم برای محافظت از خودمان در مقابل عناصر شیمیایی مضر را جدی بگیریم. شاید نتوانیم که همه عوامل زیست‌محیطی مخرب را کنترل کنیم، اما محافظت از پوست‌مان هنوز امکان‌پذیر است».

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز