title
کد خبر: 11922
00
بدنی مستحکم با ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس تمام تمرکز خود را بر روی پیشرفت بدن بر اساس توازن معطوف می کند و این توازن از طریق استحکام ماهیچه ها، انعطاف پذیری و آگاهی لازم به منظور پشتیبانی از حرکات موثر و دلپذیر انجام می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، ورزش پیلاتس به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی تخصصی اطلاق می‌شود که بر بدن و ذهن فرد تاثیر گذاشته و ضمن بالا بردن قدرت واستقامت تمام اعضای بدن، عمقی ترین عضلات بدن رامورد هدف قرار می‌دهد. تمرینات ورزش پیلاتس ، عبارت از تلاش برای تمرکز فکر و درایت فرد برروی عضلات بدن و چگونگی و عملکرد آنهاست. به مرور زمان و با اجرای مکرر حرکات، ذهن انسان بدن را بهتر درک می‌کند و آن را توانمندتر ومتعادل تر می‌سازد.

حرکات ورزش پیلاتس عضلات و مفاصلی رامورد هدف قرار می‌دهد که درفعالیت های روزانه درگیر هستند مانند: نشستن، راه رفتن، حمل کردن بار و خم و راست شدن. ورزش پیلاتس حرکات ورزشی را به شکلی آموزش می‌دهد که مانع ایجاد صدمات ورزشی گردد.

همچنین با تمرینات ورزشی پیلاتس طرز صحیح انجام حرکات روزانه در بدن ثبت می‌شود.

فواید بدنی در ورزش پیلاتس

زمانی که ورزش پیلاتس می کنید، هسته ماهیچه ها قوی می شود و کارها را به خوبی و آسان تر انجام می دهند. آنها پشت سر هم با ماهیچه های سطحی بالاتنه کار می کنند تا ستون فقرات و حرکت ناشی از آن را هدایت کنند. زمانی که هسته ماهیچه ها را توسعه می دهید، میزان پایداری از کمر به بالا را نیز افزایش می دهید.لذا ورزش پیلاتس برای افرادی که از درد کمر رنج می برند، می تواند مفید باشد.

تکیه گاه و نگهدارنده وزن بدن شما ستون فقرات است و این اجازه را می دهد که به نرمی و راحتی حرکت کنید. ساعت ها نشستن رو به روی تلویزیون و صفحه مانیتور کامپیوتر به این معنی است که حالت s مانند طبیعی بدن شما از بین می رود.

نتیجه آن کمر درد و گودی شانه است. پیلاتس به شما برای برگشت به حالت طبیعی و وضعیت اندامی بهتر کمک می کند زمانی که ستون فقرات به طور مناسب پایدار باشد، فشار روی کمر از بین می رود و بدن قادر خواهد بود که به طور آزادانه با حرکات موزون، حرکت کند.

فواید تمرینات ورزش پیلاتس

تمرینات ورزش پیلاتس می تواند در موارد زیر مفید و سودمند باشند:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

  • بالا بردن قوای بدن و آزاد سازی افکار منفی از ذهن و فکر

  • کاهش دردهای مهره ای و کمر

  • ایجاد کشیدگی در ظاهر اندام

  • به وجود آورنده شکم صاف و کمر باریک

  • انعطاف پذیری و ایجاد تعادل

  • افزایش تحرک مفاصل

  • حجیم کردن فضای ریه و افزایش قابلیت تنفس

  • تقویت سیستم قلبی- عروقی

  • افزایش دامنه حرکات مفاصل و عضلات

  • از بین بردن درصد جراحت و آسیب پذیری

  • داشتن خواب بهتر

  • کاهش استرس و عصبانیت و خستگی

  • افزایش قدرت و استقامت بدن بدون حجیم شدن عضلات

بدون عضله سازی قوی شوید

ورزش پیلاتس به افزایش قدرت و استقامت بدن بدون عضله سازی نا خواسته می پردازد. زیرا این ورزش متمرکز بر ماهیچه های مرکزی که شامل  ماهیچه های شما در ناحیه ماهیچه های وریدی و شکمی و لگن و ناحیه کمر است. با انقباض این عضلات  و با تصحیح وضعیت اندامی قدرت و استقامت بدن شما بهبود می یابد

sports-pilates

با ورزش پیلاتس از پوکی استخوان فرار کنید

از هر 2 زن یک زن و ازهر  5 مرد یک مرد بالای 50 سال در انگلستان دچار شکستکی استخوان می گردد دلیل عمده آن پوکی استخوان است. هر ساله استخوان های سه میلیون نفر تنها در انگلیس دراثر این بیماری (به خصوص استخوان ستون فقرات ، مچ و ران) نازک تر و ضعیف تر می گردد که درنتیجه مستعد شکستگی می گردند. پیلاتس با بهبود وضعیت ایستادن و نشستن و تعادل بدن، به شما کمک می کند که در زمره این افراد قرار نگیرید.

فرق ورزش پیلاتس و ایروبیک در چیست

ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار بگیرد. حداقل ۱۲ دقیقه با حرکات ریتمیک و موزون، در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می یابد، این فعالیت انجام می گیرد. ایروبیک جزء فعالیت های هوازی (شدت کم و مدت طولانی) است. تمرینات ایروبیک از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در مدت زمانی خاص بالا می برد. در کل ایروبیک برای چربی سوزی و کم کردن وزن بهتر است.

اما روش تمرینی ورزش پیلاتس متشکل از ورزش هایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندام های بدن دارد بدون اینکه عضلات را حجیم کند یا آنها را از بین ببرد.

منبع: نبض ما


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز