title
کد خبر: 12401
00
توصیه های کارشناس سازمان غذا و دارو

کارشناس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: باید روش های صحیح معدوم کردن داروها را به روش علمی بشناسیم تا بهداشت محیط و بهداشت عمومی مورد تهدید قرار نگیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، الناز بهروز، کارشناس مسئول نظارت بر داروخانه ها و شرکت های توزیع دارو معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص روش های صحیح معدوم کردن داروها افزود: داروهایی که تاریخ انقضای آنها فرا رسیده است، از بسته بندی اصلی خارج کرده و داخل کیسه زباله بریزید و معدوم کنید. بهتر است که قرص ها و کپسول ها را با زباله های تر مانند تفاله چای مخلوط کنید تا ظاهر ناخوشایند آنها مانع مصرف دارو توسط کودکان شود.

بهروز عنوان کرد: شربت های تاریخ گذشته (به جز آنتی بیوتیک ها) را در فاضلاب خالی کرده و شیشه های آن را دور بریزید. سوسپانسیون آنتی بیوتیک ها را بعد از گذشت ده روز از مصرفشان داخل سطل زباله بیندازید.

وی خاطرنشان کرد: قطره های چشمی که از باز شدن درب آن یک ماه گذشته است، دیگر استریل نیست و باید دور ریخته شوند.

همچنین وی اظهار داشت: داروهایی که تاریخ انقضای آنها فرا نرسیده است، ولی استفاده ای در منزل ندارد، می تواند به مراکز منتخب جمعیت هلال احمر جهت استفاده اهدا شود. لازم به ذکر است داروخانه های سطح شهر از پس گرفتن داروهایی که قبلا به صورت آزاد یا بیمه فروخته شده معذور هستند.

بهروز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کودکان یک تا شش ساله پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند، داروهای جمع آوری شده را در اسرع وقت معدوم کنید و به یاد داشته باشید که هیچ ظرف در بسته ای از دسترسی کودکان در امان نیست.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز