title
کد خبر: 12786
00
مصرف سیر با کاهش خطر سکته مغزی همراه است

تقریبا همه ما می‌دانیم که سیر دارای پیشینه طولانی‌ای به‌عنوان غذا و دارو است، اما مطالعات علمی تا به امروز نتایج متناقضی را درباره سیر نشان داده‌اند و ارزش دارویی آن هم به اثبات نرسیده است.

به گزارش بهداشت نیوز، کاهش خطر سکته مغذی با مصرف سیر. تقریبا همه ما می‌دانیم که سیر دارای پیشینه طولانی‌ای به‌عنوان غذا و دارو است، اما مطالعات علمی تا به امروز نتایج متناقضی را درباره سیر نشان داده‌اند و ارزش دارویی آن هم به اثبات نرسیده است. متاسفانه برخی افراد در مصرف سیر زیاده‌روی می‌کنند، بدون این‌که بدانند با چه عوارضی مواجه می‌شوند.

هیچ دوز مصرفی مشخصی برای استفاده از سیر وجود ندارد،‌ اما این دلیل نمی‌شود تا مصرف بیش از حد آن هیچ خطری نداشته باشد یا با افزایش فایده‌های آن همراه باشد. دوز مصرفی سیر به نوع آن ربط دارد: ۲ تا ۵ گرم از سیر تازه؛ عصاره سیر کهنه، ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌گرم. درنهایت این پزشک است که می‌تواند دوز مناسب را برای هر فرد با توجه به شرایط و نیازهایش مشخص کند. سیر، ضد لخته شدن خون است. اگرچه این ویژگی می‌تواند مثبت باشد و خطر بروز سکته مغزی را کاهش دهد، اما می‌تواند در برخی شرایط مشکل‌ساز باشد. اگر سیر را همراه با داروی وارفارین یا هر داروی ضدانعقاد خون دیگری بخورید، با خطر اختلال خون‌ریزی مواجه می‌شوید. علاوه بر این، یک هفته قبل از انجام دادن عمل جراحی، باید مصرف سیر را کاملا قطع کنید.

سیر، خصوصا در مقادیر مصرفی زیاد، می‌تواند باعث حالت تهوع، نفخ، احساس سوزش در معده و مشکلات گوارشی دیگر شود. بنابراین سیر را به‌تنهایی نخورید و از آن همراه با مواد غذایی دیگر استفاده کنید تا خطر بروز این عارضه‌ها را کاهش دهید.

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز