title
کد خبر: 12986
00
درمان بیماریهای صعب العلاج استخوانی میسر شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به کشت موفقیت آمیز بخش قابل توجهی از بافت‌های استخوانی در پیشرفته‌ترین انستیتو پزشکی بازساختی این دانشگاه از امکان درمان بیماری‌های صعب العلاج خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، سیدجواد حاج میراسماعیلی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تکمیل سایر بخش‌های انستیتو پزشکی بازساختی کاملا پیشرفته کشور در این دانشگاه در سال جدید، اظهار داشت: کشت سلول و کشت بافت مهمترین کار این مرکز است که برای درمان بیماری‌های صعب العلاجی که امروزه با پاسخ مناسبی به درمانهای دارویی و نظایر آن نمی دهد، کاربردی اساسی خواهد داشت. 

 
وی افزود: ترمیم پوست یکی از مهمترین چالش‌های اغلب بیمارستانهای سوختگی به شمار می‌رود و با توجه به آمارهای چشمگیر و سالیانه بیماران سوخته در کشورمان یکی از مهمترین علتهای تاسیس انستیتوی پزشکی باز ساختی با پیشرفته‌ترین امکانات به روز در بیمارستان سوختگی شهید مطهر همین موضوع است و بنابر این یکی از اساسی‌ترین اقدامات در این مرکز ترمیم پوست افراد سوخته با تکیه بر تکنولوژی پیشرفته کشت است. 
 
حاج میراسماعیلی همچنین با اشاره به اینکه در مان بیماران فلج مغزی یا سی پی از دیگر معیار‌های انستیتو پزشکی باز ساختی بوده و در خصوص در مان مبتلا یان به بیمارایهای استخوان و نظار آن توانسته ایم مقدار قابل توجهی استخوان را در این مرکز با موفقیت کشت دهیم، روشی نوین که میتواند بافت استخوانی از دست رفته بیماران را ترمیم کند، استخوانهایی که پیش از این انجام جراحی‌های سنگین همچون کار گزاری پلاتین و یا بافت‌های مصنوعی و با هزینه‌های بسیار بالایی ترمیم می‌شده اند. 
 
وی ادامه داد: درمان نسوج تخریب شده استخوان‌ها به علت مشکلات و بیماری‌های مختلفی از جمله تومور‌ها یکی از سنگین‌ترین جراحی‌ها و البته یکی از مخمترین مشکلات بیماران به شمار میرفته که هم اکنون این چالش به همت اساتید و تیم‌های تحقیقاتی و متخصصین برجسته در بزرگترین انستیتو پزشکی باز ساختی توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران بر طرف می‌شود.
 
حاج میر اسماعیلی، با بیان اینکه جایگزینی و ترمیم بافت‌های از دست رفته استخوانی با استخوانهای طبیعی میسر شده است، تصریح کرد: در این شیوه با استفاده از کشت سلولهای استخوانی، بافت‌های استخوان از دست رفته بیماران بوسیله پیوندهای جدیدی از جنس خود بدن ترمیم و باز سازی می‌شود که در واقع تولید بافت در انستیتو و جراحی‌های پیوند در مراکزی همانند بیمارستان شفا یحیای این دانشگاه که قطب فوق تخصصی درمان بیماریهای مغز و استخوان به شمار می‌رود، بر روی بیماران انجام می‌گیرد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز