title
کد خبر: 13191
00
 باوری عجیب در میان مردم تانزانیا درباره کودکان مبتلا به زالی + عکس

بسیاری از مردم تانزانیا در باوری عجیب، نوزادان مبتلا به زالی را کشته و اندام آنها را برای انجام مراسم مخوف جادوی سیاه به رمالان محلی می فروشند.

" مارینکا ماسیئوس" عکاس هلندی  که به تازگی از مرکز درمانی کودکان مبتلا به " آلبینیسم " در تانزانیا دیدن کرده تصاویری از  آنها تهیه کرده است. در تانزانیا در رسمی عجیب و باورنکردنی در صورت تولد نوزادی مبتلا به " آلبینیسم "، وی به احتمال زیاد توسط خانواده اش کشته شده و اندام های بدن وی برای انجام تشریفات جادوی سیاه به رمالان محلی فروخته می شود.

 
 
 
این عکاس  در این خصوص گفت : " در جامعه تانزانیا ترس و وحشت عمیق ناشی از کشته شدن همیشه با کودکان مبتلا به آلبینیسم همراه است تا جاییکه بسیاری از زنان این کشور در بدو تولد نوزادی مبتلا به این بیماری، نوزاد خود را کشته اند. در صورت خودداری از انجام چنین عمل وحشیانه ای، این مادران به همراه فرزندانشان از جامعه طرد خواهند شد. هدف من از تهیه چنین عکس هایی، درک بهترمردم سراسر جهان از درد عمیق چنین کودکانی است که در این کشور بدنیا می آیند."
 گفتنی است؛ بیماری زالی یا آلبینیسم نوعی بیماری ژنتیکی است که به دلیل نقص مادرزادی یک آنزیم، تیرزین به ملانین تبدیل نشده و در نتیجه رنگ پوست بیمار سفید می شود. 
 
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
برای خبرهای بیشتر کلیک کنید

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز