title
کد خبر: 13208
00
۵ نکته ای که حتما باید در مورد همسر آینده خود به آن ها توجه کنید

در جستجو برای پیدا کردن یک شریک عاطفی، بسیاری از ما لیست طولانی از ویژگی هایی که همسر ایده آل ما را توصیف می کند، داریم. این ترجیحات از صفات عمومی گرفته (مثل باهوش بودن، مهربانی، بامزه بودن، شجاع بودن، درک متقابل داشتن) تا مهارت ها و علائق خاص (به عنوان مثال آشپزی خوب، علاقه مند به بیسبال، از نظر سیاسی فعال بودن، علاقه مند به سفر) را در بر می گیرد

به گزارش «بهداشت نیوز» اما باید متوجه این نکته باشیم که نمی توان همه چیز را در یک نفر پیدا کرد – ما نیاز داریم که در بعضی خصوصیت ها حساس تر باشیم. مهم ترین مواردی که برای داشتن یک رابطه شاد و موفق باید به دنبال آن بود چیست؟ ده ها سال پژوهش جهت بررسی رابطه رضایت و طول عمر رابطه انجام شده است که با استفاده از نتایج آن ها می توانید شریک عاطفی بهتری پیدا کنید.
بیشتر بخوانید: ده راه حل جدید برای داشتن ارتباط جنسی بهتر
1. به جای تمرکز بر قیافه، موقعیت، و هیجانات، بر محبت، وفاداری و درک متقابل تمرکز کنید.
هنگامی که از افراد خواسته می شود ویژگی های مهم شریک عاطفی خود را ذکر کنند، مهربانی، جذابیت فیزیکی، شخصیت های هیجان انگیز و درآمد جزء مهمترین ویژگی ها به شمار می روند. اما برخی از این صفات هنگامی که افراذد درگیر رابطه می شوند، از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.
تحقیقات نشان داده است که افرادی که در شریک خود به دنبال ویژگی هایی نظیر گرم بودن و وفاداری بوده اند، در روابط خود رضایت بیشتری دارند. در حالی که داشتن ویژگی هایی نظیر جذابیت فیزیکی، هیجان، موقعیت، و ثروت بسیار کمتر با رضایت کلی در ارتباط بوده اند.
این تحقیق همچنین نشان داد که داشتن همسری که جذابیت، موقعیت، و هیجان کمتری دارد اما بسیار گرم، مهربان و وفادار است، بر رضایتمندی از رابطه اثر نمی گذارد. بنابراین “صفات سطحی” برای کسانی که شرکای مهربان، با فهم متقابل، و وفادار داشتند، اصلا مهم نبود.
2. شباهت
شما باید به دنبال کسی باشید که شبیه به شما است. دامنه گسترده ای از تحقیقات نشان می دهد که ما به افرادی که شبیه به ما هستند جذب می شویم، خصوصا کسانی که نگرش ها و ارزش های ما را دارند. و در واقع نیز، زوج های مشابه، شادتر هستند.
تحقیقات نشان داده است که زوج هایی که سلیقه، علایق و انتظارات مشابهی دارند، تعارضات کمتری با یکدیگر دارند.
هنگامی که شما در مورد نوع غذا، فیلم، و یا سرگرمی و یا نگرش در مورد تعادل بین کار و اوقات فراغت، پرورش فرزند، و تعهدات اجتماعی یکسان فکر می کنید، جایی برای بحث و جدال باقی نمی ماند.
همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زوج هایی که از لحاظ تحصیلات، سن و تعداد فرزند مشابه هستند، احتمال کمتری وجود دارد که از هم طلاق بگیرند.
علاوه بر این، وقتی به دنبال کسی می گردید که شبیه شما باشد، باید به دنبال ویژگی های منحصر به فرد باشید- که شانس این را بالا می برد که کیفیت های مورد نظر شما را داشته باشد.
تقریبا همه افراد می خواهند که همسری مهربان و خوش قیافه داشته باشند، بنابراین افرادی که خیلی مهربان و خوش قیافه هستند، در بازار روابط تقاضای بیشتری دارند. اما اگر شما به دنبال فردی هستید که مانند شما در مورد رقص باله و یا فیلم های وحشتناک اشتیاق داشته باشد، رقابت به احتمال زیادی کمتر خواهد بود.
3. با وجدان بودن
شما باید کسی را پیدا کنید که قابل اعتماد باشد. فرد باوجدان فردی است که عملگرا، قابل اعتماد، پیرو قواعد و سازمان یافته باشد. این خصوصیت ممکن است مثل جذابیت های ظاهری هیجان انگیز نباشد، اما در بلند مدت بسیار قابل لمس می شود. افرادی که وجدان دارند، تمایل دارند که این صفت را در روابط خود بکار گیرند و قابل اعتماد تر و صادق تر هستند. افرادی که وجدان کمتری دارند، در روابط سخت تر می شود با آن ها کنار آمد – آنها برنامه ها را لغومی کنند، تعهدات خود را درمورد خانه انجام نمی دهند، کار ها را با غفلت انجام می دهند، و به وعده های خود عمل نمی کنند.
بنابراین دانش آموزی که در دبیرستان همیشه تکالیف خود را زود انجام داده و تمام قوانین را رعایت می کند، می تواند همسری قابل اعتماد در آینده باشد.
مطالب مرتبط: زنان مجرد یا مردان متاهل
4. ثبات عاطفی
یک ویژگی شخصیتی که بیشترین تاثیر را در روابط ما دارد، ثبات عاطفی است – در ادبیات روانشناسی، به این موضوع بیشتر با متضادش رجوع می شود: روان رنجور
کسانی که فاقد ثبات عاطفی هستند به بد اخلاق بودن، حساس بودن، اضطراب، تمایل دارند و سریع تر خشمگین می شوند.
همه این ها باعث می شود که به سختی بتوان با آن ها زندگی کرد. کسانی که روان رنجور هستند، احتمال بیشتری دارد که با افراد دیگر تعاملات منفی و استدلالی داشته باشند، که می تواند شریک عاطفی آن ها را نیز شامل شود.
آن ها همچنین به حسادت و عدم بخشیدن تمایل دارند. پس جای تعجب نیست که افرادی که روان رنجور هستند، با احتمال بیشتری رابطه شان به طلاق ختم می شود.
بنابراین در مراحل اولیه آشنایی، مراقب کسی که بیش از حد حساس و مضطرب به نظر می رسد باشید، زیرا این موضوع می تواند نشانه آن باشد که زندگی با این فرد می تواند پر از فراز و نشیب باشد.
5. اعتقاد به این که روابط با تلاش می توانند بهتر شوند
هنگامی که شما به تازگی رابطه ای را با فردی شروع می کنید، پیش بینی این موضوع سخت است که چگونه همه چیز پس از ماه ها یا سال با هم بودن تغییر خواهد کرد و چگونه این شخص با فراز و نشیب های موجود در جاده زندگی برخورد خواهد کرد.
اما شما می توانید حس کنید که آن ها چقدر تلاش خواهند کرد که رابطه خوش و خرم باشد و چقدر خواهان حل کردن تعارضات احتمالی هستند.
اما چگونه؟ برای این امر شما نیاز به درک فلسفه عمومی روابط دارید.
محققان دو مجموعه از باورها در مورد روابط را شناسایی کرده اند: باورهای رشدی و باورهای سرنوشتی.
کسانی که به سرنوشت باور دارند فکر می کنند که روابط را تقدیر به جلو می برد. آن ها اعتقاد دارند که وقتی که دو روح در یک بدن متحد شوند، همه چیز عالی خواهد شد.
اگر تقدیر بر این باشد که یک رابطه خوب پیش برود، همان خواهد شد. اگر مسائلی وجود دارد، نشانه آن است که فرد مورد نظر برای شما مناسب نیست.
در مقابل، کسانی که باورهای رشدی دارند، فکر می کنند که روابط نیاز به تلاش کردن دارند و یک رابطه مستحکم مستلزم تلاش شما برای پیشرفت آن طی زمان است.
آن ها اعتقاد دارند که تمام روابط با مشکلات روبرو می شوند و داشتن یک رابطه مستحکم تر، به معنی تلاش برای مقابله با مشکلاتی که بوجود می آیند، می باشد.
این نگرش متفاوت نسبت به روابط، دلالت مهمی بر چگونگی رفتار افراد، هنگام مواجهه با مشکلات پیش آمده در روابط دارد.
هنگامی که افراد معتقد به سرنوشت با مشکلی در رابطه مواجه می شوند، فرض می کنند که آن مشکل نشانه آن است که رابطه محکوم به فنا است. بنابراین آن ها از تعارض اجتناب کرده و در مورد اشتباهات همسر خود خشمگین می شوند( زیرا این به این معنی است که رابطه آن ها مقدر نیست). و هنگامی که ادامه دادن زندگی سخت می شود، به جای تلاش برای بهبود آسیب های موجود در رابطه، تسلیم می شوند.
در مقابل، افرادی که باورهای رشدی دارند برای بحث در مورد مشکلات آماده هستند و به طور مثبت به چالش ها پاسخ می دهند که بتوانند آن ها را حل کنند.
بنابراین در ابتدای رابطه، در مورد نگرش شریک عاطفی تان نسبت به روابط از او سوال بپرسید- اگر آن ها نگرش جبری داشتند، می تواند نشانه بدی باشد.
این ها فقط چند ویژگی هستند که شما می توانید در ابتدای رابطه به آن ها توجه کنید.
البته این یک لیست جامع نیست، چون ویژگی های دیگری نیز با موفقیت رابطه ارتباط دارند. بسیاری از عوامل مهم دیگر در طول رابطه مشخص می شوند ( شیوه کنار آمدن با تعارض ها، نحوه کنار آمدن با خانواده شما و…).
اگر همسر شما هیچکدام از این ویژگی ها را نداشته باشد، رابطه شما محکوم به فنا خواهد بود؟ – بدیهی است که نه (این یک تفکر سرنوشت محور است!). اما همه این عوامل روابطی شادتر را به دنبال داشته است. و این ویژگی ها به شما کمک می کند به سرعت شریک عاطفی جدید خود را بشناسید.
بنابراین این 5 ویژگی را برای دفعه بعدی که در حال شروع یک رابطه جدید هستید، در ذهن داشته باشید.

 

منبع: ایرانیان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز