title
کد خبر: 13327
00
خاکشیر از بین برنده مواد زائد اطراف نخاع

خاکشیر از بین برنده مواد زائد اطراف نخاع و کم‏ کننده برودت احشاء و از بین برنده اخلاط ریه مى ‏باشد و حرکات دودى امعا را تحریک مى‏ نماید، دافع جراحات است و خون را صاف مى‏ کند.

به گزارش بهداشت نیوز، خاکشیر را بخورید. تب‏ بر است، براى رفع التهاب پوستى مانند کهیر مؤثر مى‏ باشد،خاکشیر براى رفع کرم معده و سنگ کلیه نافع است، اشتهاآور است، بازکننده گرفتگى صدا مى ‏باشد،
خاکشیر از بین برنده مواد زائد اطراف نخاع و کم‏ کننده برودت احشاء و از بین برنده اخلاط ریه مى ‏باشد و حرکات دودى امعا را تحریک مى‏ نماید، دافع جراحات است و خون را صاف مى‏ کند.

خاکشیر را با شیر مخلوط کنید و با عسل شیرین نموده و بخورید براى باز شدن رنگ چهره و افزایش نیروى جنسى نافع است، اگر ده روز هر روز خاکشیر با شیر خورده شود سبب فربهى انسان مى‏ گردد و ناراحتى‏ هاى بلغمى را برطرف مى‏ سازد.

خاکشیر را سنگ‏ شو نموده با گلاب یا آب خالص خوب بجوشانید تا شکفته شود و بخورید، قى‏ آور است و از آن در موارد مسمومیت که لازم است قى‏ آورده شود استفاده کنید.

بیست گرم خشک خاکشیر را در دهان بریزید و بدون آب آنها را کم‏کم با آب دهان تر کنید و بلع نمایید. اسهال و دل‏پیچه را درمان مى‏ کند.

خاکشیر را با آب سرد و کمى قند مخلوط کنید و بخورید. درد معده و سرگیجه را برطرف مى‏ سازد.

بهترین نوشیدنی ماه رمضان:
خاکشیر را تمیز کنید و در ظرفى بریزید و روى آن آن‏قدر یخ بمالید تا رنگش روشن شود و بسیار خنک گردد بعد مقدارى سکنجبین با آن مخلوط نموده بخورید. غلیان صفرا و خشک شدن دهان و عطش حاصل از گرما و سردرد و کهیر را درمان مى‏ کند.

خاکشیر را بجوشانید و آب و دانه را با هم میل کنید. براى کاهش حدّت سرخجه و سرخک، جدرى یا آبله و شرى (مخملک) مفید است، جوشانده آن را با نبات در مواقع نزله و هنگام یبوست مزاج به اطفال بدهید، بسیار مفید است.

از خاکشیر شیاف ساخته و شب‏ها در مهبل بگذارید، براى التیام زخم رحم و کمک به وضع حمل مفید است.

تذکر: در برخى مزاج‏ها و در بعضى اشخاص سردرد ایجاد مى‏ کند، مصلح آن کتیرا مى ‏باشد.

 

منبع : بوعلی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز