title
کد خبر: 13331
00
نابینایی گذرا ناشی از موبایل

در این اختلال وقتی شخصی در اتاقی کاملا تاریک با موبایل کار کند و روی پهلو خوابیده باشد ، ممکن است پس از بلند شدن و زدن چراغ ، دچار نابینایی گذرا شود و ممکن است حدود نیم ساعت، طول بکشد

به گزارش بهداشت نیوز، کوری گذرای ناشی از موبایل یک پدیده حقیقی است و ممکن است با برخی بیماریهای مغز و اعصاب اشتباه شود.این اخلال در مواردی گزارش شده است . در این اختلال وقتی شخصی در اتاقی کاملا تاریک با موبایل کار کند و روی پهلو خوابیده باشد ، ممکن است پس از بلند شدن و زدن چراغ ، دچار نابینایی گذرا شود و ممکن است حدود نیم ساعت، طول بکشد .از آنجا که این اختلال ممکن است تکرار شود با برخی بیماریهای نورولوژیک با طبیعت تکرار شونده مانند ام اس یا دیگر بیماریهای التهابی و عروقی میتواند اشتباه شود و حتی درمان اشتباهی ام اس شروع شود!!با توجه به استفاده بیشتر از موبایل ، این اختلال هم رو به افزایش است

مواردی که به تشخیص TSB کمک میکند :
۱-استفاده از موبایل
۱-وضعیت خوابیده به پهلو در بیمار هنگام استفاده ا زموبایل
۳-نور کم اتاق هنگام استفاده از موبایل
محققان میگویند علت این کوری گذرا، اختلاف انطباق نوری دو چشم هنگام استفاده از موبایل است. چشمی که در حالت خوایدن به پهلو زیر بالش است ، نور موبایل را دریافت نمیکند و با تاریکی منطبق میشود و چشم دیگر چون نور موبایل را می بیند با نور منطبق میوشد.تغییر ناگهانی نور اتاق میتواند به نابینایی چشم در معرض نور موبایل منجر شود ..

نکته مهم عدم همراهی این نابینایی با دیگر اختلالات نورولوژی است . شاید برای چنین بیماری ام ار آی درخواست شود و حتی ممکن است اگر بیمار مسن باشد تغییرات غیر اختصاصی در ام آر آی دیده شود و به اشتباه روی بیمار تشخیص بیماری بگذارند . پس توجه به شرح حال بیمار بسیار مهم است . تاکید زیاد بر ام ار ای بدون شرح حال درست ، میتواند بسیار گمراه کننده باشد .

 

منبع: پزشک انلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز