title
کد خبر: 13352
00
 معرفی 396 مرکز و مکان بین راهی متخلف به مراجع قضایی و تعطیل شدن 156 مورد از آنها

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون، بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت، 940 هزار مورد بازرسی بهداشتی را در کشور انجام داده اند و در جریان این بازدیدها، 14 هزار مرکز و مکان متخلف، به مراجع قضایی معرفی شده اند.

به گزارش بهداشت نیوز ، مهندس رضا غلامی به تشریح بازرسی های انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط پرداخت و گفت: بازرسان بهداشت در مدت یاد شده،  690 هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، 181 هزار مورد بازرسی از مراکز عمومی حساس مانند هتل ها، مراکز اقامتی، آرایشگاه ها و ...، 22 هزار مورد بازرسی از اماکن بین راهی، 36 هزار مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و 12 هزار و 400 مورد بازرسی از مراکز عرضه قلیان در سطح کشور انجام داده اند.

وی از کشف و معدوم سازی یک هزار و 389 تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در کشور توسط بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در مجموع تا امروز، 14 هزار مرکز و مکان متخلف از نظر بهداشتی به مراجع قانونی معرفی شده اند.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت یادآور شد: بازرسان بهداشت محیط همچنین 531 هزار مورد کلرسنجی، 28 هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی و 44 هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی را انجام دادند.

مهندس غلامی تصریح کرد: در بازرسی های بهداشتی امسال، 396 مورد از مراکز و اماکن بین راهی مختلف به مراجع قضایی معرفی و 156 مورد از آنها تعطیل شدند.

به گفته وی از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون برای 215 هزار نفر از افراد در مشاغل و صنوف مختلف، کارت بهداشت صادر شده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز