title
کد خبر: 13418
00
 انجام بیش از 945 هزار مورد بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط از ابتدای اسفند سال گذشته

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا امروز، بازرسان بهداشت محیط در کشور بیش از 945 بازرسی بهداشتی را انجام دادند.

به گزارش بهداشت نیوز ، مهندس رضا غلامی با بیان این مطلب، به تشریح بازرسی های انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط پرداخت و گفت: 694 هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، 182 هزار مورد بازرسی از اماکن عمومی حساس مانند هتل ها، مراکز اقامتی، آرایشگاه ها و ...، 23 هزار مورد بازرسی از اماکن بین راهی، 40 هزار مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و 12 هزار و 500 مورد بازرسی از مراکز عرضه قلیان، بخشی از خدمات انجام شده توسط بازرسان بهداشت محیط از ابتدای اسفند ماه تا کنون بوده است.

وی تصریح کرد: در طول این مدت در کشور، یک هزار و 389 تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و معدوم سازی شده که با کشف این مقدار مواد غذایی غیر قابل استفاده، توانسته ایم سلامت بسیاری از مردم را حفظ کنیم.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون، 542 هزار مورد کلر سنجی، 53 هزار مورد نمونه برداری میکروبی از آب، 28 هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی و 22 هزار مورد نمونه برداری از مواد غذایی سنتی انجام شده است.

مهندس غلامی در پایان با اشاره به معرفی 10 هزار و 899 مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی متخلف در کشور به مراجع قضایی از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون، گفت: در مجموع در طول این مدت، 3 هزار و 41 مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی به دلیل تخلفات بهداشتی، تعطیل شده اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز