title
کد خبر: 13493
00
استفاده از ظروف یکبار مصرف از جنس پی وی سی در مواد غذایی ممنوع

کارشناس آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی اهواز هشدار داد: شهروندان در استفاده از ظروف یکبار مصرف دقت کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، مهندس موسی ظهیری نژاد کارشناس آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی اهواز هشدار داد: شهروندان در استفاده از ظروف یکبار مصرف دقت کنند.

موسی ظهیری نژاد ادامه داد: شهروندان عزیز در ایام نوروز و تعطیلات بیشتر به سمت خرید و استفاده از ظروف یکبارمصرف تمایل پیدا می کنند، لذا باتوجه به اهمیت حفظ سلامت آحاد افراد و بنابه وظیفه ذاتی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی توصیه می شود حتماً از ظروف یکبار مصرف دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت برای سرو، نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی و آشامیدنی استفاده شود.

وی اظهار کرد: علائم مندرج در کف ظروف مجوز دار شامل شماره پروانه ساخت، جنس ظرف یا نوع پلیمر تشکیل دهنده ظرف بصورت مثلث و حروف اختصاری در پایین آن، علامت قاشق و چنگال یا مجاز درارتباط با ماده غذایی، نام شرکت یا نام تجاری آن است.

ظهیری نژاد در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از ظروف یکبار مصرف از جنس پی وی سی با حروف اختصاری PVC در کف ظرف در تماس با مواد غذایی اکیداً ممنوع است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز