title
کد خبر: 13541
00
کودکان حالات روحی والدین را درک می‌کنند

برخلاف تصور بیشتر افراد، کودکان از سنین 2 سالگی به بعد می‌توانند مفهومی از زمان و مکان را در ذهن خود تجسم و حالات مختلف روحی والدین خود را درک کنند.

به گزارش «بهداشت نیوز» ناهید ازغندی روان‌شناس کودک  اظهار کرد: دروغ گفتن، اخم کردن و ناراحتی والدین بر روحیه فرزندان خود حتی در دوران نوزادی تأثیر گذاشته و باعث ایجاد اثرات منفی می‌شود.

 
وی در ادامه گفت: برخی بر این باورند که تنها کودکان بالای دو سال متوجه خشم و ناراحتی والدین خود شده و آن را درک می‌کنند، در حالی که کودک زیر دو سال نیز از روی چهره، لحن و صدا از ناراحتی، غم و حتی دروغ گفتن اطرافیان خصوصاً پدر و مادر خود مطلع می‌شود.
 
ازغندی افزود: مهم نیست که کودک قادر به حرف زدن کامل باشد یا نه، بلکه او حتی می‌تواند چهره عروسک خود را رمزگشایی کرده و در ذهن خود حالات روحی مختلفی را برای آن تصور کند.
 
این روان‌شناس کودک در پایان تأکید کرد: دروغ گفتن به کودک باعث ایجاد تأثیرات منفی در روحیه وی از جمله تخریب اعتماد به نفس و مهم تر از آن آموختن دروغ گویی با توجه به نقش الگو بودن والدین می‌شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز