title
کد خبر: 13568
00
طب سنتی و ۴ نوشیدنی انرژی زا

در طب سنتی به چند مورد نوشیدنی انرژی ‌زا ، به ‌خصوص برای کودکان، نوجوانان و ورزشکارانی که به انرژی کافی در طول روز نیاز دارند، اشاره شده که در ادامه به معرفی آن‌ها می ‌پردازیم:

به گزارش «بهداشت نیوز»

نوشیدنی شیر بادام

مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی شامل ۵۰ گرم مغز بادام خام و پوست‌ کنده، ۱۰ بادام هندی خام، ۳ قاشق غذاخوری عسل و ۳ لیوان آب سرد یا شیر کم‌ چرب می‌شود.

برای تهیه این نوشیدنی انرژی‌ زا باید بادام‌ ها را همراه عسل و آب یا شیر داخل مخلوط‌ کن بریزید و آن‌ قدر آن‌ ها را با یکدیگر مخلوط کنید که مایع یکنواختی به دست بیاید. برای پوست کندن بادام‌ های خام هم کافی است آن ‌ها را حدود ۶ تا ۸ ساعت خیس و سپس به سادگی، پوست آن ‌ها را جدا کنید.

این نوشیدنی را می‌توان به‌عنوان یک میان وعده غذایی هم مصرف کرد.

چند مغز انرژی ‌زا

مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی ۲۰ مغز بادام خام و پوست ‌کنده، ۴ مغز گردو، ۱۵ مغز پسته خام و پوست‌ کنده، ۵ مغز بادام هندی خام، ۱۰ چلغوز خام و پوست‌ کنده، ۳ قاشق غذاخوری عسل، ۷ خرمای رسیده و پوست ‌کنده و بدون هسته، ۱ قاشق غذاخوری کنجد خام، ۱ قاشق غذاخوری پودر نارگیل، ۵ لیوان شیر کم‌ چرب یا آب سرد و نصف قاشق چای‌ خوری زعفران ساییده است. برای تهیه این نوشیدنی انرژی ‌زا هم باید تمام این مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید و آن ‌قدر آن‌ ها را با یکدیگر مخلوط کنید که مایع یکنواختی به دست بیاید.

شیر خرما

مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی شامل ۵۰ گرم مغز بادام خام و پوست ‌کنده، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۱۰ خرمای رسیده و پوست کنده و بدون هسته و ۳ لیوان آب سرد یا شیر کم‌چرب می‌باشد.

برای تهیه این نوشیدنی انرژی ‌زا باید بادام‌ ها را همراه خرما، عسل و آب یا شیر داخل مخلوط‌کن بریزید و آن ‌قدر آن ‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید که مایع یکنواختی به دست بیاید. این نوشیدنی علاوه بر افزایش نشاط و انرژی، برای آرتروز و پوکی استخوان هم بسیار مفید است.

نوشیدنی زعفرانی

اگر نصف قاشق مرباخوری سرخالی زعفران با دو، سه لیوان آب جوش مخلوط شود و مقداری نبات، چند قطره آبلیمو و حتی مقداری گلاب به آن اضافه کنید از اثرات نشاط ‌آوری و ضد افسردگی بسیار قوی زعفران بهره خواهید برد.

این نوشیدنی که نیاز چندانی به دم کشیدن ندارد، بدن را هم خوشبو می‌کند اما ممکن است باعث تپش قلب و سردرد شود بنابراین افرادی که سابقه تپش قلب یا سردردهای ضربان‌ دار دارند، نباید از این دمنوش استفاده کنند.

مصرف این دمنوش در سیکل ‌های ماهانه خانم‌ ها نیز توصیه نمی‌شود چرا که مثل زنجبیل و دارچین باعث افزایش خونریزی می‌شود.

منبع: سیب سبز


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز