title
کد خبر: 13624
00
برای خوابی راحت این دمنوش ها را بنوشید

مرزنگوش یکی از عصاره‌های گیاهی بسیار آرامش‌بخش و معطر است که در تسکین گرفتگی‌ها، بسیار مؤثر است.

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از شیوه‌های شگفت‌انگیزی که از آن راه می‌توان روح و روان را تغذیه کرد و فکر و ذهن را برای خوابی عمیق و راحت آماده ساخت، استفاده از رایحه‌های خوش است. بوئیدن این رایحه‌ها، موجب آرامش و از میان بردن تنش‌ها و اضطراب‌ها می‌شود و جسم نیز، با جبران انرژی‌های از دست رفته، خود را به حالت تعادل می‌رساند.

عصاره‌های گیاهی فراوانی وجود دارد که برای آرامش و رفتن به خوابی عمیق، مفید و موثرند. در زیر، چند گونه از این عصاره‌ها معرفی می‌شود که معمولاً در دسترس نیز می‌باشند. توجه داشته باشید تنها عصاره‌هائی اثرگذاری لازم را دارند که کاملاً خالص‌اند و ناخالصی نداشته باشند.

بابونه

عصاره‌ گل بابونه، یکی از بهترین تسکین‌دهنده‌هاست که مصرف آن، به ایجاد آرامش و برخورداری از خواب آرام و راحت کمک می‌کند. ارزش این گیاه- که خاصیت داروئی و درمانی دارد- موجب آرامش روح و روان خسته و فرسوده می‌شود و پناهگاه امنی برای موقعیت‌های اضطراب‌آمیز است. بوئیدن این رایحه، کمک می‌کند تا به مسائل و مشکلاتی که ذهن ما را به خود مشغول کرده، بهتر نگاه کنیم و راه‌حلی برای آن‌‌ها بیابیم. 

کُندر

عصاره‌ گیاه کندر، آرامبخش و محافظ روح و روان است. این رایحه، ایجاد حس رها شدن می‌کند؛ رها شدن از نگرانی‌ها و اضطراب‌‌هائی که ذهن را درگیر خود کرده است. با آرامش یافتن ذهن و روان، توانائی و قدرت مقابله با سختی‌های زندگی افزایش می‌یابد.

این رایحه، موجب می‌شود ما عمیق‌تر نفس بکشیم و در اثر تنفس‌های عمیق، حس بهتری پیدا کنیم و خود را از دلشوره‌‌هائی که سبب بی‌خوابی می‌شود، برهانیم.
رنگ بنفش ملایمی که از این عصاره آزاد می‌شود، با تأثیر بر روی ضمیر ناخودآگاه، روح و روان ما را بیدارتر و هوشیارتر می‌سازد.

یاسمن

عصاره‌ معطر و زیبای یاسمن، خارق‌العاده و بی‌نظیر است. این عصاره، همزمان احساس لطافت و ظرافت زنانه و دلیری و نیرومندی مردانه را ایجاد می‌کند و موجب حس برابری و تعادل می‌گردد. همچنین، ما را از حس «جنگیدن با خود» رها می‌‌سازد و امکان خوابی آرام و راحت را فراهم می‌کند.

با بوئیدن این رایحه‌ی شگفت‌انگیز، احساس گرمی و اعتماد به نفس می‌کنیم و در نتیجه، تصمیمات و انتخاب‌های مثبت و بهتر و طبعاً خواب با کیفیت و خوبی خواهیم داشت.
رایحه‌ی یاسمن، دو رنگ قرمز و سفید را به ما منتقل می‌کند. قرمز، رنگ زندگی است و سفید، رنگ پاکی! از این‌رو، موجب تعادل،  هماهنگی و توجه به هر دو جنبه‌ی مادی و معنوی زندگی می‌شود.

مرزنگوش

یکی از عصاره‌های گیاهی بسیار آرامش‌بخش و معطر است که در تسکین گرفتگی‌ها و انقباض‌های عضلانی، بسیار مؤثر است و با درمان این انقباض‌ها، از بی‌خوابی‌های شبانه جلوگیری می‌کند. مرزنگوش، همچنین ما را از چنگال احساسات ناخوشایند می‌رهاند و گرمی و آرامش خاصی می‌بخشد تا بتوانیم ارتباط خوبی با زندگی خود برقرار کنیم.

این رایحه، به ما کمک می‌کند تا خود را از چنبره‌ی حس‌های آزارنده (خشم، تنفر و...) رها سازیم و با احیای توانمندی‌‌های خلاق، مسیر زندگی را با آرامش و راحتی طی کنیم.
این تأثیرات حسی و روحی مرزنگوش، به خاطر اثرات طبیعی این رایحه بر روی جسم است.

این رایحه، همچنین محرک جریان خون است و سبب گشادگی و باز شدن عروق و مویرگ‌ها می‌گردد. به همین دلیل، ایجاد گرمی و جنب‌و‌جوش می‌کند. دو رنگ آبی و نارنجی، در فضای ارتعاشی رایحه‌ی مرزنگوش دیده شده است. رنگ آبی، آدم را ترغیب می‌کند تا به نیازهای درونی و خواسته‌های احساسی خود توجه کند و رنگ نارنجی، ما را به حسی از شادی و خلاقیت می‌رساند که ناشی از رسیدن به همان نیازها و خواسته‌هایمان می‌باشد.

گل سرخ

رایحه‌ی گل سرخ، تعادل و آرامش در فرد ایجاد می‌کند و خواب آرام و راحتی به همراه می‌آورد. بوی بسیار خوش این گل، لحظه‌ای هم که شده، آدم را از دنیای خاکی، نگرانی‌ها و سختی‌های آن دور می‌سازد و به تعادل روحی و روانی می‌رساند.
این رایحه، روی قلب اثر می‌گذارد و آدمی را شایسته‌ی داد و ستد عشق و محبت می‌کند؛ بدون آن که چشمداشتی یا شرط و شروطی داشته باشد. رنگ این رایحه، صورتی است و ما را به آرامی به سمت خودآگاهی از عشق ورزیدن به دیگران سوق می‌دهد. زمانی که ارزش عشق و محبت را با تمام وجود در می‌یابیم و نسبت به آن آگاهی پیدا می‌کنیم، می‌توانیم دیگران را نیز از این نیروی سرشار، بهره‌مند سازیم.

منبع: زندگی آنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز