title
کد خبر: 13688
00
برای افزایش سطح هوشیاری و تمرکز در طول روز، قهوه موکا بنوشید

ترکیب شکلات و کافئین در قهوه موکا، سطح هوشیاری و تمرکز را در طول روز افزایش می‌دهد و همزمان سطح اضطراب را هم پایین می‌آورد.

به گزارش بهداشت نیوز، افراد زیادی از قهوه برای مقابله با کسالت صبح یا افزایش سطح هوشیاری استفاده می‌کنند، اما گزینه‌های ترکیبی موثرتری هم برای مصرف وجود دارند. اگر استفاده از قهوه به یکی از بخش‌های ضروری برنامه روزانه‌تان تبدیل شده، بهتر است که از قهوه موکا استفاده کنید. یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ترکیب شکلات و کافئین در قهوه موکا، سطح هوشیاری و تمرکز را در طول روز افزایش می‌دهد و همزمان سطح اضطراب را هم پایین می‌آورد. گزارشی از این مطالعه در BMC Nutrition منتشر شده است.

به‌گفته دانشمندان دانشگاه کلارکسون و جورجیا، ترکیب کردن شکلات با قهوه باعث می‌شود که خواص شکلات به حداکثر توان خودشان برسانند. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهند که مصرف روزانه قهوه موکا (ترکیب شکلات با کافئین) به‌طور مداوم، بهترین نتایج را از نظر افزایش انگیزه، تقویت خلق‌وخو و بهبود سطح تمرکز به همراه دارد. مصرف شکلات، جریان خون در ناحیه مغز را تقویت می‌کند و درنتیجه عملکرد شناختی و سطح تمرکز را به وضعیت مطلوبی می‌رساند. این درحالی است که مصرف کافئین به‌تنهایی، می‌تواند میزان اضطراب را بیشتر کند. خوش‌بختانه، مصرف شکلات همراه با قهوه، اثرات اضطرابی کافئین را کاهش می‌دهد.

منبع: سلامتیسم

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز