title
کد خبر: 13860
00
 هموطنان هر گونه تخلف بهداشتی را به سامانه بهداشت شبانه روزی 190 اطلاع دهند

رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 22 هزار و 204 تماس مردمی با این سامانه از آغاز برنامه سلامت نوروزی تا کنون خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز ، مهندس محراب آقازاده رئیس سامانه بهداشت 190افزود: 7632 تماس مربوط به مسائل بهداشتی منجر به ثبت شکایت در سامانه بهداشت 190 گردیده است و بیش از 14572 تماس به مبادی ذیربط و سازمان های برون بخشی و درون بخشی ارجاع و راهنمایی شده است.

 

رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت گفت: تا کنون به 93 درصد از کل شکایات رسیدگی شده و 7 درصد در دست اقدام و پیگیری می باشد.

 

آقازاده افزود: از مجموع شکایات رسیدگی شده، 18 درصد با نتیجه رفع نقص، 15 درصد با نتیجه معرفی متخلفین به مراجع قضایی، 25 درصد با صدور اخطار کتبی و 5 درصد منجر به معدوم سازی 4272 کیلوگرم کالای آسیب رسان و مواد غذایی غیر بهداشتی مختومه شده است.

 

وی گفت : بیشترین شکایات ثبت شده به ترتیب در دانشگاه های علوم پزشکی مشهد 14 درصد، شهید بهشتی 11 درصد، ایران 10 درصد و شیراز و اصفهان 9 درصد بوده است.

 

رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت گفت: کثرت شکایات در اصناف مختلف به ترتیب امکنه مسکونی 11 درصد، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا 10 درصد، سلف سرویس و رستوران 10 و نانوایی 9 درصد بوده و از نظر جنسیت تماس گیرندگان نیز 76 درصد مرد و 24 درصد زن بوده اند.

 

آقازاده افزود: بیشترین نوع درخواست و مشکلات بهداشتی عبارت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد ، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاسد و فاقد تاریخ معتبر ، دفع غیر بهداشتی فاضلاب ، انجام فعالیت غیر مجاز مانند: تهیه و بسته بندی مواد غذایی، تاتو و ... ، استفاده از مواد اولیه فاقد کیفیت مناسب، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی، عدم رعایت بهداشت دست ها، عدم رعایت شرایط بهداشتی نگهداری مواد غذایی و عرضه قلیان در مراکز فاقد مجوز بوده است.

 

وی گفت: از اطلاعاتی که از نظرسنجی مردمی به صورت تلفنی از تماس گیرندگان با سامانه بهداشت 190 بدست آمده تاکنون مشخص گردیده 97 درصد تماس گیرندگان از نحوه رسیدگی به شکایات رضایت دارند و 3 درصد ناراضی بودند که شکایات آنان جهت رسیدگی مجدد به دانشگاههای ذیربط ارجاع گردید.

 

رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت در پایان گفت: این سامانه ضمن قدردانی از بازرسان دانشگاههای علوم پزشکی کشور که به صورت شبانه روزی در حال بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی می باشند، از عموم هموطنان تقاضا دارد به محض رویت هر گونه تخلف بهداشتی، مورد را بلافاصله به سامانه شبانه روزی بهداشت 190 اطلاع دهند و مطمئن باشند به اخبار و شکایات آنان در اسرع وقت و با حساسیت خاص رسیدگی و نتیجه به صورت تلفنی به آنان اعلام خواهد شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز