title
کد خبر: 13863
00
سفید شدن طبیعی دندان‌ها با تغذیه اصولی

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن دندان‌های سفید و زیبا، داشتن تغذیه درست و اصولی است که به تدریج به سفید شدن دندان‌ها کمک کند و این سفید شدن یک روند تدریجی اما برگشت ناپذیر است

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن دندان‌های سفید و زیبا، داشتن تغذیه درست و اصولی است که به تدریج به سفید شدن دندان‌ها کمک کند و این سفید شدن یک روند تدریجی اما برگشت ناپذیر است. بنابراین، با شناخت مواد غذایی، میوه و سبزیجاتی که روی سفید شدن طبیعی دندان‌ها تاثیر مثبت دارند، از آن‌ها در رژیم غذایی خود بهره ببرید.

آناناس

آناناس دارای آنزیمی است که در از بین بردن لکه‌های دندان موثر است و همچنین می‌تواند ترشح بزاق را افزایش دهد و در نتیجه دندان‌ها و فضای داخلی دهان را بشوید و تمیز کنید.مانند مرکبات که دارای ویتامین C هستند و برای سفید کردن دندان مفیدند، آناناس نیز دارای این ویتامین می‌باشد و می‌تواند به سفید کردن دندان کمک کند.
(تقویت استخوان های ضعیف با آناناس)

آجیل و دانه‌ها

یک بخش ضروری از هر رژیم غذایی سالم، آجیل و دانه‌های خوراکی هستند. این مواد مغذی، علاوه بر این که یک منبع بزرگ از پروتئین گیاهی به شمار می‌آیند، دارای چربی‌های سالم و فیبر نیز هستند. مصرف آن‌ها در سالم نگه داشتن دندانها و سفید شدنشان بسیار عالی است. گذشته از اینکه آجیل یک میان وعده آسان، مغذی و قابل حمل است، با خوردن آن دندان‌ها به هم سائیده می‌شوند و تمیز می‌گردند.ضمن اینکه دارای کلسیم نیز هست که برای استحکام دندان‌ها ضروری است.
کرفس

به تمام خواص عالی و بی‌نظیر کرفس، کمک به استحکام دندان‌ها و سفیدی آن‌ها را نیز باید افزود. کرفس باعث افزایش ترشح بزاق می‌شود که در تمیز کردن و ضدعفونی کردن فضای دهان و دندان‌ها تاثیر دارد و از ایجاد پلاک به روی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.
 

هویج و کلم بروکلی

هر دوی این سبزیجات باارزش دارای کلسیم و ویتامین C هستند که در استحکام و سفید کردن دندان‌ها بسیار عالی عمل می‌کنند. با استفاده از سالادی که در آن از هویج، کرفس و کلم بروکلی استفاده شده است، دندان‌های تمیز و سفید داشته باشید، خوردن غذاهای کمی سفت که دندان‌ها را سائیده کند، به تمیز شدن و جرم‌گیری آن‌ها کمک می‌کند.

سیب

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید که مصرف یک سیب در روز، شما را از مراجعه به پزشک باز می‌دارد. سیب بهترین میوه‌ای است که مانند یک جرم‌گیری عالی، سطح دندان‌های شما را تمیز می‌کند و از نشستن جرم و پلاک روی دندان جلوگیری می‌کند.سیب دارای ماده‌ای به نام اسیدمالیک است که در پاکسازی سطح دهان تاثیرگذار است و به حذف پلاک و لکه از روی دندان‌ها کمک می‌کند.

 

منبع: پزشکان بدون مرز

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز