title
کد خبر: 13878
00
برای شاد بودن در سال جدید چه کنیم؟

یکی از روش‌های شاد زیستن کاهش حساسیت‌ها و نادیده گرفتن مشکلات گذشته و مسائل آینده است که برای این منظور باید نکاتی را مد نظر داشت.

به گزارش بهداشت نیوز، جعفر بای آسیب‌شناس اجتماعی اظهار داشت: برای اینکه دنیا بر وفق مراد انسان‌ها باشد و به اصطلاح کبکشان در سال جدید خروس بخواند افراد می‌توانند برای خود یک نوع شادی کاذب ایجاد کنند و در طی زندگی روزمره خود بدون توجه به مشکلات گذشته خود و همچنین مسائلشان در زمان آینده برای زندگی حال خود یک برنامه ریزی مدون و لذت بخشی داشته باشند.
 
وی بیان کرد: هنگامی که افراد از بروز یک مسئله‌ای شادتر از حد انتظار آن احساس رضایت و لذت داشته باشند، در واقع دنیا بر وفق مرادشان بوده و می‌توانند بیشترین لذت را از زندگی‌شان ببرند که در این زمینه کاهش حساسیت در مورد مسائل مختلف می‌تواند عامل موثری برای داشتن یک زندگی شاد مهیا کند.
 
بای ادامه داد: برای اینکه یک زندگی شاد داشته باشیم نباید غصه دیگران را بخوریم و در عوض بر حسب توانایی‌مان کمک حال هم‌نوعان باشیم تا زندگی مطابق میل ما سپری شود.
 
وی عنوان کرد: افراد وقتی به راحتی از موضعی عبور می‌کنند یک نشاط و شادابی برای خود و حتی اطرافیان خود ایجاد می‌کنند و این مسئله سبب شده تا دنیا بر وفق مرادمان بچرخد.
 
بای تاکید کرد: برای داشتن یک زندگی شاد افراد باید اهداف خود را به چهار دسته بلند مدت، میان مدت، کوتاه مدت و اهداف لحظه‌ای تقسیم بندی کنند و برای هر یک برنامه ریزی جداگانه‌ای بر حسب امکانات و توانمندی‌های خود داشته باشند تا به اصطلاح در همه ایام سال کبکشان خروس بخواند و از زندگی خود احساس رضایتمندی داشته باشند.
 
وی یادآور شد: برای داشتن یک زندگی موفق و بر وفق مراد افراد باید کیفیت زندگی خود را بر حسب توانایی‌های خود ارتقا بخشند و با یک برنامه ریزی هدفمند زندگی را مطابق میلشان مدیریت کنند.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز