title
کد خبر: 13987
00
پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری در اختیار پزشکان

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری انتقاد کرد؛پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری در اختیار پزشکانعضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: با شیوه ای که صلاحیت حرفه ای در حال صدور است، می توان گفت که صدور صلاحیت حرفه ای برای پرستاران توسط پزشکان انجام می شود و به گونه ای پزشکان برای پرستاران تصمیم می گیرند.

به گزارش بهداشت نیوز ، علیرضا گچ کوبان گفت: تمامی اصناف در کشور صلاحیت حرفه ای مختص به حرفه خود را به افراد مشغول به کار در این حرفه اعطا می نمایند اما متاسفانه در حوزه پرستاری پدیده جدید بوجود آمده است که اعطای صلاحیت حرفه ای پرستاران در اختیار وزارت بهداشت و پزشکان شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: با این اوصاف  می توان گفت که صدور صلاحیت حرفه ای به گونه ای دولتی و در اختیار پزشکان شده است و به گونه ای پزشکان برای پرستاران تصمیم می گیرند.
 
عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه روش اجرای صلاحیت حرفه ای برای پرستاران صحیح نیست، اظهار داشت: با اجرای صحیح  صلاحیت حرفه ای می توان از ورود افراد غیر حرفه  ای با عنوان پرستار در رشته پرستاری جلوگیری کرد.
 
گچ کوبان تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری در صدور این پروانه نقش نظارتی داشته و با تعداد آرای افراد حاضر در شورای کمیته تایید صلاحیت حرفه ای نمی تواند نظر غالب داشته باشد و حضور نماینده از سازمان نظام پزشکی جهت حضور در شورای تایید صلاحیت حرفه ای بسیار اشتباه است زیرا در شورای صلاحیت حرفه ای پزشکان نماینده ای از پرستاران حضور ندارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز