title
کد خبر: 14328
00
معضل ترمیم زخم دیابتی‌ها حل می‌شود

یک دانشجوی دکترای پلاسما در ایران موفق با طراحی دستگاه ترمیم زخم در افراد مبتلا به دیابت شد.

به گزارش «بهداشت نیوز» سارا فتح‌اللهی طراح ترمیم کننده زخم دیابت و دانشجوی دکترای پلاسما با اشاره به مشکلات افراد دیابتی گفت: زخم در افراد مبتلا به دیابت متأسفانه دیر خوب شده و یا منجر به قطع عضو فرد بیمار می‌شود. به همین خاطر تصمیم گرفتم دستگاهی در جهت ترمیم زخم‌ دیابت طراحی کنم.

 
وی بیان کرد: این دستگاه علاوه بر ترمیم زخم‌های دیابت زخم‌های بستر را خوب می‌کند و اکنون پس از گذراندن مراحل آزمایشگاهی، فاز حیوانی آن با موفقیت به پایان رسیده است.
 
فتح‌اللهی ادامه داد: با توجه به منابع لازم در حال حاضر آزمایش‌های فاز حیوانی در بیمارستان شریعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است تا عوارض و هر گونه مشکل دستگاه شناسایی و در جهت ر‌فع آن اقدام شود.
 
وی تأکید کرد: در صورت موفق عمل کردن دستگاه و کسب تأیدیه‌های بالینی، در سال 96 به صورت صنعتی وارد بازار کار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این دستگاه در جایزه بزرگ لندن رتبه اول را از آن خود کرد، اظهار داشت: این دستگاه در مقاله‌ای برای اولین بار در فاز سلول‌های بنیادی مطرح شد و در چندین نشریه علمی به چاپ رسید.
 
فتح‌اللهی ادامه داد: شرکت تولید کننده این دستگاه در حال کسب مجوزهای لازم برای دانش بنیان شدن است و یکی از برنامه‌های آینده‌اش کسب بازارهای داخلی و بین‌المللی است.
 
وی گفت: قرار است این دستگاه بر روز 80 مریض آزمایش شود و در صورت کسب تأیدیه‌‌های لازم در سال 96 تمامی کلنیک‌ها و مراکز درمانی از آن استفاده کنند.
 
وی گفت: این دستگاه علاوه بر درمان زخم‌های دیابتی، زخم‌های مزمن، سوختگی شدید و زخم بستر را می‌تواند مداوا کند
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.