title
کد خبر: 16249
00
رتبه جهانی فارس در پیوند کبد

وزیر بهداشت گفت: فارس با 550 پیوند کبد رتبه برتر جهانی را دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بهره برداری از بزرگترین بیمارستان پیوند اعضای خاورمیانه در شیراز اظهار کرد: یکی از توفیقات علوم پزشکی در حوزه بهداشت و درمان، پیوند اعضا و رتبه بسیار خوب آن در منطقه است.  

وی با بیان اینکه سالانه 50 هزار پیوند شامل پیوندهای کبد، کلیه و قلب و در کشور انجام می شود ادامه داد: استان فارس با بیشترین پیوند رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است و در این استان علاوه بر پیوندهای ذکر شده، عمل پیوند رود و پانکراس انجام می شود.

 
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: هزینه پیوند قلب در جهان 50 هزار دلار است که با استفاده از طرح تحول نظام سلامت، تمام این پیوندها در ایران به صورت رایگان صورت می گیرد.
 
وی ادامه داد: 57 درصد این پیوندها از اعضای بیمارانی است که دچار مرگ مغزی شده اند و با رضایت خانواده ها، اعضای قابل پیوند به بیماران نیازمند اهدا شده است.  
 
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال، 93 پیوند قلب، کبد و کلیه در کشور انجام شد اظهار کرد: در این ایام  60 درصد ظرفیت پزشکی کشور در خدمت مردم بود.
 
وی به کمک های مردمی در زمینه های ارتقای خدمات بهداشتی کشور اشاره کرد و افزود: خیران فارس مقام نخست کشور را در بخش خیران سلامت کسب کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز