title
کد خبر: 16636
00
۱۸ حقیقت باور نکردنی و تکان دهنده درباره هروئین که تا به حال احتمالا از آن ها اطلاع نداشته اید

مواد مخدر پدیده ای است که تمام کشورهای دنیا با آن درگیر هستند. بسیاری از دولت ها با این معضل به مبارزه می پردازند و سعی دارند سردسته باندها و قاچاق چیان را برای همیشه نابود سازند. در سال های نه چندان دور مصرف کنندگان بیشتر از مواد سنتی استفاده می کردند، در حالی که امروزه مواد خطرناکی مانند کراک و فلاکا رواج پیدا کرده است. با این حال یک ماده از روزهای گذشته تا به حال همواره مورد توجه قرار داشته: هروئین.

به گزارش «بهداشت نیوز» هروئین یکی از گران ترین و مضر ترین مواد مخدر جهان به شمار می رود و مصرف آن آسیب های جدی به همراه خواهد داشت. علی رغم آنکه این ماده تا به حال از جنبه های بسیاری مورد بررسی قرار گرفته، اما حقایقی درباره آن وجود دارد که کمتر کسی آن ها را شنیده است. ما در این مقاله قصد داریم ۱۸ حقیقت تکان دهنده درباره هروئین را به شما اطلاع دهیم. تا پایان همراه باشید.

110-w750

پس از جمع آوری شیره گل خشخاش و پالایش آن، مرفین حاصل می شود. پس از ترکیب مرفین با «استیک انیدرید» (همان ماده ای که برای ساخت آسپرین استفاده می شود) واکنش رخ می دهد و به این ترتیب هروئین حاصل می گردد.

111-w750

هروئین به صورت تزریق، دود کردن و یا استشمام، ماده ای بسیار اعتیاد آور به شمار می رود. روش مصرف آن تاثیری در موضوع ندارد و این ماده به سرعت وارد مغز خواهد شد. به علاوه مصرف مستمر هروئین باعث می شود که بدن مقدار بیشتری از آن را بطلبد و پس از گذشت مدت کوتاهی از شروع، میزان زیاد تری از آن را برای ایجاد همان تاثیر درخواست نماید. این امر به اعتیاد منجر می گردد.

112-w750

هنگامی که هروئین در سال ۱۸۹۸ میلادی توسط شرکت آلمانی بایِر به صورت اولیه تولید گشت، به عنوان دارویی برای درمان اعتیاد به مرفین و مبارزه با بیماری سل فروخته شد.

113-w750

این پودر یکی از گران ترین مواد مخدر جهان به شمار می رود. هزینه مصرف متوسط و روزانه یک شخص می تواند به ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار (۵۶۰ تا ۹۴۰ هزار تومان) برسد.

114-w750

تقریبا ده سال پیش، قیمت خیابانی یک بسته استاندارد هروئین حدودا ۵۰ تا ۱۵۰ دلار برای خلوص ۲ تا ۳ درصدی بود. در سال ۲۰۱۴ قیمت یک بسته با خلوص ۷ تا ۱۰ درصدی ۱۰ دلار برآورد می شد. هرچه خلوص هروئین بیشتر باشد، راه مصرف آن ساده تر خواهد بود. در خلوص پایین تنها راه برای تاثیر گذاری بیشتر تزریق است.

115-w750

معتادانی که در شهر های ساحل شرقی آمریکا مانند نیویورک و فیلادلفیا حضور داشتند، به علت خرید و فروش آهن های بدون استفاده به «به درد نخورها» معروف شده بودند.

116-w750

جالب است بدانید که هاینریش درسر شیمی دان آلمانی که در راس پروژه هروئین قرار داشت، به این ماده اعتیاد پیدا کرد. دارویی که او انتخاب نمود سرانجام به مرگ خودش منجر گشت.

117-w750

از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ میلادی، تعداد نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله ای که به مصرف این ماده روی آوردند، ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

118-w750

ترکیبی از هروئین سیاه مکزیکی و ماده ای به نام «Tylenol PM»، هروئین پنیری را به وجود می آورد. این ماده بسیار گران و البته خطرناک است. مصرف آن عملکردهای حیاتی بدن مانند تنفس و ضربان قلب را کند می کند و در نهایت به مرگ منجر می شود.

119-w750

تنها ۱۲ هفته پس از مصرف، فرد به صورت کامل اعتیاد پیدا می کند. دقیقا همین مدت نیز طول می کشد تا مصرف کننده بتواند این ماده را کنار بگذارد. علائم ترک پس از سه روز به اوج خود می رسند.

120-w750

خارش، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، آهسته شدن تنفس، ظاهر کسل و خواب آلودگی، از نشانه های اعتیاد به هروئین هستند. همچنین مردمک چشم مصرف کننده به مرور کوچک تر می شود.

121-w750

هروئین ماده ای مسکن است و می تواند مصرف کننده را به حالت خواب ببرد. خواب عمیق ناشی از مصرف در برخی موارد به قدری عمیق است که نمی توان فرد را بیدار کرد. شاید خیلی از معتادها دوست داشته باشند به این حالت برسند، اما این مرحله آغاز مصرف بیش از حد خواهد بود.

122-w750

یکی از عوارض شایع مصرف هروئین، خارش بیش از حد بدن است. مواد مخدر می تواند در بدن التهاب ایجاد نماید و باعث شود که ماده هیستامین تولید گردد. این ترکیب در واقع واکنش بدن به حساسیت است و سوزش پوست را به همراه خواهد داشت. بسیاری گمان می کنند که خارش در اثر ناخالصی ماده به وجود می آید، در صورتی که قضیه کاملا برعکس است و این امر از خلوص هروئین حکایت دارد.

123-w750

در سال های نه چندان دور، جنبشی شکل گرفت که در آن مدل های مشهور خودشان را به شکل یک معتاد در می آوردند. رنگ پریدگی و دایره های سیاه دور چشم ها، از نشانه های آن ها به شمار می رفت. این جنبش هنگامی فراگیر شد که نوع ارزان تر هروئین از کشور کلمبیا وارد خاک آمریکا گشت. همین امر تعداد مصرف کنندگان را به شدت افزایش داد.

124-w750

یکی از راه هایی که همواره برای قاچاق این ماده مورد استفاده قرار گرفته، پنهان کردن آن در بدن است. این کار توسط شخصی که به «پِیک» ملقب شده بود، انجام می گرفت.

125-w750

پژوهش ها نشان داده که اگر نوزاد در شکم مادر در معرض هروئین قرار داشته باشد، این احتمال وجود دارد که بچه به صورت معتاد به دنیا بیاید.

126-w750

اگر کسی تصمیم به ترک این ماده داشته باشد، ۷۲ ساعت طول خواهد کشید که نشانه های اولیه و نقطه اوج ناشی از این کار ظاهر گردد. پس از این مرحله باید چند ماه بگذرد تا فرد به طور کامل پاک شود.

127-w750

فردی که به طور مداوم این ماده را مصرف کند، به تدریج حواس خود را از دست داده و بدنش نیز بی حس می گردد. حس بویایی و چشایی تقریبا از بین رفته و قوای دیگر بدن نیز تحلیل می رود.

منبع: روزیاتو

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز