title
کد خبر: 16648
00
 یک درمان خوشمزه برای سردرد شما

دسر کافه شکلات به دلیل داشتن قهوه اسپرسو ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلی‌گرم کافئین دارد، پس برای رفع سردرد میگرنی موثر است و خواص متعدد نوشیدنی های کافئین دار را شامل می شود؛ مانند هوشیاری در حدود ۳ تا ۵ ساعت و کاهش فشار کار و خستگی است.

به گزارش «بهداشت نیوز» همچنین به علت وجود کاکائو و سس شکلات، باعث شادابی پوست و ایجاد نشاط می‌شود. کالری کاکائو قند خون را بالا می‌برد و در رفع ضعف و خستگی هم موثر است. پس این نوشیدنی انتخاب مناسبی برای صبحانه است.
چی لازم دارم:
۱ اسکوپ بستنی وانیلی
۲ ق‌س سس شکلات
۲/۱ پیمانه شیر
۱ ق‌م پودر کاکائو
۳/۱ پیمانه قهوه اسپرسو یا فرانسه
۱ برش کیک اسفنجی ساده

از کجا بخریم؟

سس شکلات را از سوپرمارکت‌ها یا فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید.

چه جوری درست میشه:

۱٫لیوان مورد نظر را آماده کرده و در انتهای لیوان یک قاشق سوپ خوری سس شکلات بریزید.
۲٫ روی آن یک اسکوپ بستنی وانیلی قرار دهید.در این مرحله یک برش کیک اسفنجی روی بستنی بگذارید طوری که سطح بستنی را کاملا بپوشاند.
۳٫ حالا در یک شیر جوش، شیر را با پودر کاکائو و مابقی سس شکلات مخلوط کنید.شیر جوش را روی حرارت بگذارید تا شیر گرم شود و با دیگر مواد به خوبی مخلوط شود؛ طوری که روی مایه کف به وجود بیاید.شیر شکلات آماده شده را روی کیک اسفنجی بریزد.
۴٫ مرحله آخر ریختن اسپرسو یا قهوه فرانسه آماده روی دیگر مواد است که در اینجا می‌توانید با ریختن طرح‌دار اسپرسو به شکل چند دایره داخل یکدیگر روی کف شیر شکلات و با کشیدن نوک چاقو روی قسمت‌هایی از دایره کوچک‌تر به سمت بیرون ،دسرتان را تزیین کنید.

 

منبع: سیب سبز


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز