title
کد خبر: 16935
00
 گام های موفق ایران دراستفاده ازسلولهای بنیادی در حوزه چشم

دبیرعلمی بیست وسومین سمینار سالانه فارابی گفت: ایران در استفاده از سلولهای بنیادی درحوزه چشم پزشکی به موفقیت های خوبی دست یافته و محقان ایرانی در تلاش هستند تا این فناوری پیشرفته را در کشور به روز و کاربردی کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمد ناصر هاشمیان روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این سمینار که در هتل المپیک برگزار شد، افزود:هرچند ما به برخی از تکنولوژی های پیشرفته این حوزه دسترسی نداریم اما با انتقال دانش آنها به داخل کشور می توانیم در حوزه سلولهای بنیادی گام های ارزنده تری برداریم.


وی ادامه داد: استفاده از سلول های بنیادی در حوزه چسم پزشکی هنوز در حد بالینی است و قدم آنچنانی برداشته نشده به جز در قسمت های خاصی از حوزه چشم پزشکی که پیشرفت های خوبی حاصل شده است.


دبیر علمی بیست و سومین سمینار سالانه فارابی گفت: در قسمت جلوی چشم مانند قدام و قرنیه فعالیت های خوبی انجام شده و در شبکه چشم فعالیت همچنان ادامه دارد تا از سلول های بنیادی برای افرادی نابینا بهره گرفته شود.


وی به برگزاری هشتمین سمینار چشم پزشکی ترجمانی و هشتمین سمینار پرستاری چشم درقالب این سیمنار اشاره کردوگفت: هشتمین سمینار پرستاری چشم با موضوع 'زخم چشم ' فردا ( 7 اردیبهشت ماه ) برگزار می شود و هشتمین سمینار چشم پزشکی ترجمانی امروز در حال برگزار است.هاشمیان با اشاره به اینکه زخم چشم شامل قسمت برونی چشم، پلک و قرنیه می شود، گفت: ضربه، تغذیه و عوامل میکروبی از مهمترین دلایل ابتلا به زخم چشم است.


دبیرعلمی بیست و سومین سمینار سالانه فارابی گفت: بیماری های داخلی و ضعف سیستم ایمنی بدن نیزمی تواند عامل این بیماری باشد، همچنین افرادی که مشغول کارهای پرخطر هستند در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند.


دبیر اجرایی بیست و سومین سمینار فارابی در این مراسم گفت: این رویداد علمی از امروز با حضور تعدادی از چشم پزشکان سراسر کشور کار خود را آغاز کرده و تا 8 اردیبهشت به کار خود ادامه می دهد.


سیدحسین صدرالسادات اظهار کرد این سمینار با هدف ارایه تازه های چشم پزشکی و بیان تجربیات صاحب نظران برگزار شد و شرکت کنندگان در جریان دستاوردهای جدید این حوزه قرار می گیرند.


وی به استقبال خوب چشم پزشکان از این سمینار اشاره کرد و گفت: بیش از 800 نفر در سمینار فارابی و بیش از 400 نفر در هشتمین سمینار چشم پزشکی ترجمانی حضور می یابند.


صدرالسادات، برگزاری کارگاه های آموزشی و سمپوزیوم را از برنامه های این سمینار اعلام کرد و گفت: 11 سمپوزیوم و 11 کارگاه آموزشی طی سه روز در قالب این سیمنار برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز