title
کد خبر: 16955
00
 فضاهای سبز را به آتش نکشیم

با رسیدن بهار و تازگی هوا، اغلب خانواده‌ها شور و شوق زیادی برای رفتن به جنگل، فضاهای سبز یا پارک‌های جنگلی و تهیه غذاهای کبابی دارند اما نکته مهم این است که هنگام تهیه غذاهای کبابی و روشن کردن آتش به نکاتی توجه کنیم تا عامل آتش سوزی نشویم.

به گزارش بهداشت نیوز، با رسیدن بهار و تازگی هوا، اغلب خانواده‌ها شور و شوق زیادی برای رفتن به جنگل، فضاهای سبز یا پارک‌های جنگلی و تهیه غذاهای کبابی دارند اما نکته مهم این است که هنگام تهیه غذاهای کبابی و روشن کردن آتش به نکاتی توجه کنیم تا عامل آتش سوزی نشویم.
 

برای گرم کردن غذا یا تهیه غذاهای کبابی از جایگاه‌های ویژه‌ای که در فضاها و پارک‌های جنگلی تعبیه‌شده است استفاده کنید و هرگز روی زمین آتش روشن نکنید.

از باقی گذاشتن زغال روشن در طبیعت خودداری کنید.

بهترین روش‌های خاموش کردن آتش، پاشیدن آب روی خاکستر یا مدفون کردن خاکسترها با خاک برای خفه کردن آتش یا استفاده از کپسول خاموش‌کننده دستی است.

تا زمانی که از آتش دود بر‌می‌خیزد، احتمال شعله ور شدن مجدد آن زیاد است. در نتیجه از سرد شدن کامل آتش اطمینان یابید.

اگر کنده درختی را آتش زده‌اید و هنوز مرکز آن سرخ و شعله‌ور است، می‌توانید سطح آن را با ضربات یک جسم سنگین آنقدر بکوبید تا خرد شده و مرکز آن سرد شود.

از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین اجتناب کنید.

در صورت مشاهده آتش‌سوزی در جنگل، مرتع یا فضاهای سبز بسرعت با 125 تماس بگیرید و موقعیت را دقیق و واضح برای آنها شرح دهید و دور از بوته‌ها و درختان پناه بگیرید.

 

منبع: جام جم آنلاین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز