title
کد خبر: 16960
00
خواص روغن بابونه برای زیبایی پوست و مو

روغن بابونه خواص زیادی دارد. همچنین برای زیبایی و طراوت پوست استفاده می‌شود. روغن بابونه خاصیت ضد چروک ، ضد آکنه و درخشندگی برای پوست دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، بابونه از گیاهانی است که از قدیم مورد توجه طب سنتی بوده و در بسیاری موارد چه برای سلامتی و چه برای زیبایی از آن استفاده می‌شود. خواص بابونه آنقدر زیاد است که از مشتقات آن همچون دمنوش یا چای بابونه یا روغن بابونه هم در موارد بسیاری استفاده می‌شود. معمولا افرادی که به زیبایی و طراوت پوست و موی خود اهمیت می‌دهند بیشتر با این روغن‌های گیاهی آشنا هستند. در ادامه به ذکر خواص این روغن معجزه‌آسا برای پوست و مو می‌پردازیم. با "ستاره" همراه باشید.

بابونه گیاهی است با ارتفاع حدود ۳۰ سانتی‌متر که در صحرا رشد می‌کند. ساقه آن سبز ، گل‌های وسط زرد و گل‌های سفید در اطراف آن است. بابونه خواص گوناگونی دارد. از جمله می‌توان به درمان زخم معده و تقویت پوست و مو اشاره کرد . همچنین بابونه تقویت کننده مغز ، ادرارآور ، درمانگر ترشحات عادت ماهیانه و التیام‌بخش زخم است.

روغن بابونه که از گل آن استخراج می‌شود گرم و خشک است و برای رفع بیماری‌های سرد بسیار کمک کننده است، این روغن دارای خواص درمانی زیادی است که مصارف متعددی دارد. این روغن حاوی ترکیباتی است که خواص ضدالتهابی، آنتی بیوتیک و ضدافسردگی دارد و از آن به منظور رفع درد معده، برطرف کردن بوی عرق بدن یا بوی پا، درمان انقباضات عضلانی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم بهتر موادغذایی و درمان بیماری‌های انگلی استفاده می‌شود. همچنین مالیدن روغن بابونه روی گلو در ناحیه تیرویید برای افراد مبتلا به کم‌کاری تیرویید مفید است. از بابونه و روغن آن به طور ویژه برای درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست استفاده می‌شود.

 

خواص روغن بابونه برای زیبایی پوست و مو

درمان آکنه و اگزما
بابونه برای رفع مشکلات پوستی مثل درماتیتیس و اگزما بسیار مفید است و به دلیل دارا بودن «آزولن» به سرعت مراحل درمان را شروع می‌کند. ترکیب این روغن با سایر روغن‌های پوست صورت باعث به وجود آمدن یک تمیزکننده‌ مناسب برای پوست‌های خشک می‌شود. با استفاده از روغن بابونه آکنه‌های دردناک خود را ریشه‌کن کنید. این روغن التهاب و قرمزی پوست شما را کاهش داده و لک‌های پوست و آکنه را هم برطرف می‌کند. برای رفع التهاب پوست ، آن را را با روغن گل مغربی ترکیب کنید. این روغن را می‌توان درمان طبیعی و موثری برای مشکلات پوستی مربوط به اگزما و آکنه به حساب آورد.

جوانسازی و درخشان کردن پوست
استفاده منظم از روغن بابونه به شما کمک می‌کند تا از دست چروک‌ها و خطوط تیره‌ای که اطراف چشم‌های شما را فراگرفته‌اند، خلاص شوید. این روغن ترمیم کننده ، جوان کننده و تقویت کننده پوست است و پوست شما را شاداب و جوان نگه می‌دارد. این روغن هر نوع تحریک پوستی را تسکین می‌دهد و علاوه بر آبرسانی و مرطوب کردن پوست ، درخشندگی خاصی به آن می‌دهد.

خاصیت آرام‌بخشی
از ویژگی‌های عالی و شناخته‌شده این روغن فرار بسیار سودمند این است که تسکین دهنده، شفابخش و آرام‌بخش است. برای جسم و روح هر دو چون به کندی تاثیر می‌کند مصرف آن برای بزرگسالان و کودکان بی‌خطر است.
از روغن بابونه در ساخت انواع لوازم آرایش نیز استفاده می‌شود و استعمال خارجی آن روی سطح پوست بدن آرامش‌بخش است. بنابراین می‌توان از آن برای ماساژ درمانی در جهت رفع خستگی و کاهش استرس استفاده کرد. پیشنهاد می‌کتیم چند قطره از این روغن را داخل یک قابلمه‌ آب در حال جوشیدن بریزید و بگذارید تا عطر آن فضای اطرافتان را پر کند. این کار باعث کاهش دلهره، تشویش و افزایش آرامش شما می‌شود. همچنین می‌توانید چند قطره از این روغن را در تختخواب خود بپاشید تا کم‌خوابی و بدخوابی شما را درمان کند.

درمان شوره سر
بابونه راه حل طبیعی و موثری برای درمان شپش و شوره سر است. علاوه بر این، پوست سر ملتهب را تسکین می‌دهد. روغن بابونه به پوست سر آب می‌رساند و به این ترتیب ، التهاب و خارش آن را کاهش می‌دهد. پس به عنوان ترمیم‌کننده مو و درمان شوره سر می‌توانید از آن استفاده کنید.

یک مرطوب‌کننده طبیعی
روغن بابونه آرام‌بخش اعصاب بوده و ماده‌ای عالی برای تغذیه پوست و موی سر است. این روغن برای موهای خشک و آسیب‌دیده هم مفید است ، رطوبت پوست و مو را حفظ و مو را از درون تقویت می‌کند و باعث نرمی آن نیز می‌شود. در اغلب شامپوها از بابونه استفاده می‌‌شود چرا که باعث درخشش و براق شدن موها می‌شود.

 

منبع: مجله اینترنتی ستاره

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز