title
کد خبر: 17025
00
 قالب های صابون مصرف شده هتل ها در آمریکا چه می شوند؟ + عکس

همه هتل ها تلاش دارند تا این اشیاء از جمله قالب های صابون را فقط برای یک بار مورد استفاده قرار دهند و دوباره مصرف نشود. همین موضوع برای ما یک سؤال به وجود می آورد؛ قالب های صابون که خیلی کم از آن ها استفاده شده اند چه می شوند؟! آیا منطقی است که هتل ها با وجود کامل بودن صابون ها، آنها را دور بیندازند؟!

اغلب در اتاق هتل ها یک قالب صابون جدید، حوله نو و کاغذ توالت های کامل و جدید برای هر مراجعه کننده وجود دارد و به طور کلی وسایل مورد نیاز بهداشتی را برای هربار مصرف تعویض نموده و وسایل استفاده نشده را جایگزین آن می کنند.

 
همه هتل ها تلاش دارند تا این اشیاء از جمله قالب های صابون را فقط برای یک بار مورد استفاده قرار دهند و دوباره مصرف نشود. همین موضوع برای ما یک سؤال به وجود می آورد؛ قالب های صابون که خیلی کم از آن ها استفاده شده اند چه می شوند؟! آیا منطقی است که هتل ها با وجود کامل بودن صابون ها، آنها را دور بیندازند؟! 
 
 
آمارها نشان می دهد که روزانه نزدیک به یک میلیون قالب صابون در ایالات متحده ی آمریکا دور انداخته میشود و این یک مشکل بزرگ به شمار می رود، یک شهروند آمریکایی که متوجه این روند اشتباه شده بود، برای جلوگیری از این اسراف بزرگ چاره ای اندیشید، او تصمیم گرفت تا از هدر رفتن چیزهایی که دیگران به آن توجه نمی کنند جلوگیری کند.
 
 
 
شان سیبلر در این راستا شرکت خود را با نام Clean the world راه اندازی کرد، این شرکت به جمع آوری صابون های استفاده شده و وسایل نظافت شخصی از هتل ها و رستوران ها می پردازد و آن ها را پس از بازیافت بین فقرا و نیازمندان توزیع می کنند.
 
 
نکته ی جالب توجه این است که تعداد قابل توجهی از فقیران به دلیل ابتلاء به بیماری های ناشی از عدم رعایت بهداشت فردی و نداشتن لوازم بهداشتی شخصی می میرند. آمارها نشان می دهند که ۴۰۰۰ کودک روزانه بر اثر بیماری هایی از جمله اسهال و پنومونی جان خود را از دست می دهند. 
 
 
شان در طول فعالیت کاری خود دریافت که میزان وسایلی که هتل ها روزانه دور می ریزند مقدار قابل توجهی است. او در جستجوی یک راه حل بود تا از این دورریزها استفاده بهینه کند. به همین دلیل شرکت او فرآیند موسوم به rebatching را آغاز کردند.
 
 
 
در این فرآیند صابون های جمع آوری شده را پس از جدا کردن، خرد کرده و بر اساس نوع آن بازیافت می کنند و قالب های صابون جدیدی را تولید می نمایند. 
 
 
 
در مقابل هتل ها هم به آقای شان و شرکت او مبلغی را می پردازند تا روند خلاص شدن از دورریزهای هتل با سرعت بیشتری انجام شود. 
 
 
 
 کارکنان این شرکت درباره ی نحوه ی دریافت و تفکیک دورریزها آموزش می بینند. شرکت شان سیبلر در سراسر جهان شعبه هایی دارد تا از این طریق هزینه های دریافت را کاهش دهد، و پس از تکمیل فرآیند، محصول نهایی را به سازمان های مرتبط همچون صلیب سرخ می دهند تا آن ها را آنها را بین فقرا و حادثه دیدگان تقسیم کنند.
 
 
همچنین این شرکت چهارچوب فعالیت های خود را گسترش داده و شامپوها و مواد شوینده ی دیگر را نیز در چرخه بازیافت خود وارد کرده است و هر بسته شامپو را که مایع آن کمتر از سه چهارم حجم کامل نباشد را دریافت می کند. ۲۰ هزار نفر داوطلب، این شرکت را در پیشبرد اهدافش یاری می کنند.
 
 
 
در سال ۲۰۱۶ این شرکت هفت میلیون قالب صابون و ۴۰۰ هزار وسایل بهداشت فردی را میان نیازمندان تقسیم کرده است. اخیرا شرکت های هواپیمایی بزرگ نیز به کمک شرکت مذکور آمده و پتوها، گوش گیر و ماسک های مخصوص خواب اضافی را به این شرکت می دهند.
 
 
امروز ۲۰ درصد هتل های ایالات متحده ی آمریکا با این شرکت همکاری می کنند. شرکت مذکور امیدوار است تا دامنه فعالیت های خود را گسترش داده و همه هتل های جهان را در این حرکت سهیم کند تا از این طریق به فقرا و نیازمندان کمک کنند.
 
 
 
تابناک باتو

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز