title
کد خبر: 17990
00
پیش از انجام ورزش این میان‌وعده‌های مقوی را امتحان کنید

با این مقاله همراه باشید و پیش از انجام ورزش این میان‌وعده‌های مقوی را امتحان کنید. رژیم غذایی و ورزش در یک زمینه و هماهنگ با هم قرار دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، با این مقاله همراه باشید و پیش از انجام ورزش این میان‌وعده‌های مقوی را امتحان کنید. رژیم غذایی و ورزش در یک زمینه و هماهنگ با هم قرار دارند. میان‌وعده‌هایی که به شما پیشنهاد داده خواهد شد، بدون افزایش وزن به تامین سوخت برای ورزش کمک می‌کند. تعهد داشتن به انجام ورزش، بسیار عالی است، اما فراموش نکنید آنچه که پیش از ورزش میل می‌کنید نیز بسیار مهم می‌باشد.

زمان ورزش

سعی کنید یک یا دو ساعت پیش از انجام تمرین، ذخیره غذا داشته باشید و سوختگیری کنید تا بدن بتواند غذا را هضم کند. نظرهای مختلفی درباره ورزش با شکم خالی وجود دارد از جمله اینکه، برخی اعتقاد دارند که به این شکل، چربی‌سوزی بیشتری انجام خواهد گرفت. در حالی‌که بعضی دیگر اعتقاد دارند که این کار کاملا اشتباه است.

در نهایت، کاری را انجام دهید که برای بدن بهتر است. اگر صبحها گرسنه نیستید و پس از ورزش، غذا خوردن احساس خوبی به شما می‌دهد این کار را انجام دهید؛ همچنین می‌توانید از پیشنهادهای زیر استفاده کنید.

تکه‌های پروتئینی (با میزان کالری مناسب)

در بازار و فروشگاهها خوراکیهای پروتئینی متنوعی وجود دارد. باید توجه داشت که همیشه برچسب تغذیه‌ای روی محصولات چک شود.

اگر قصد کاهش وزن دارید سعی کنید نوعی از بارهای پروتئینی را استفاده کنید که بیشتر از ۳۰۰ کالری نداشته باشد؛ این بارهای پروتئینی طعمهای مختلفی از جمله بلوبری و شکلاتی دارند.

پکهای ۱۰۰ کالری مغزی‌جات

مغزی‌جات شامل مواد مغذی فراوانی است که برای سوخت‌رسانی به بدن بسیار مناسب است. بعضی از اینها مانند بادام‌زمینی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما چون مغزی‌جات سرشار از کالری هستند بهتر است از بسته‌های ۱۰۰ کالری استفاده کنید. این بسته‌ها را می‌توانید به‌ همراه میوه‌هایی که پر از فیبر هستند استفاده کنید.

موز به همراه کره بادام‌زمینی

موز بهترین دوست ورزشکاران است. این میوه دربردارنده مقدار زیادی گلوکز می‌باشد که سوخت عضلات را در پی دارد؛ همچنین پتاسیم موجود در موز به مدت طولانی در سیستم بدن ذخیره نخواهد شد، بنابراین می‌توانید در زمان تمرین از آن استفاده کنید. یک قاشق کره بادام‌زمینی به آن اضافه کنید و از آن لذت ببرید. اکنون شما آماده وزنه‌برداری هستید.

ماست یونانی بدون چربی به همراه توت و دانه چیا

این میان‌وعده فوق‌العاده نه‌تنها خوشمزه است بلکه دارای سه درشت‌مغذی نیز می‌باشد.

این ماست سرشار از پروتئین است، توت‌ها دارای کربوهیدرات و دانه‌های چیا دارای چربیهای سالم هستند. به جای دانه‌های چیا می‌توانید یک قاشق آجیل خرد شده را ترکیب کنید و یا مواد آن را تغییر دهید.

اسموتی خانگی

اسموتی می‌تواند یک میان‌وعده عالی پیش از انجام ورزش باشد، البته تنها در صورتی‌که در درست کردن آن کاربلد باشید. بعضی از اسموتی‌ها رژیم غذایی را به‌ هم می‌زند، زیرا پر از شکر و چربی می‌باشد. بهتر است این اسموتی را خودتان در خانه و با استفاده از میوه‌های واقعی و شیر بادام‌زمینی درست کنید.

بلغور جوی دو سر

بلغور جوی دو سر تغذیه عالی پیش از تمرین است. جو با داشتن دانه‌های گندم، به‌آرامی کربوهیدرات را در سیستم بدن آزاد می‌کند، بنابراین می‌توانید کل روز پر انرژی باشید.

کربوهیدرات‌های ساده مانند مافین نوعی نان یا کیک کم‌شیرین و کم‌چرب و نان سفید، از سوی دیگر سبب افزایش ناگهانی و در نتیجه کم‌شدن قند خون می‌شود.

ترکیب سفیده تخم مرغ با پنیر کم‌چرب

این میان‌وعده کوچک و کم‌کالری همان چیزی است که شما برای افزایش پروتئین نیاز دارید. مواد را با هم ترکیب کنید و به‌ هم بزنید تا کاملا یک‌دست شود. این غذا را می‌توانید در ماکروویو نیز درست کنید.

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز