title
کد خبر: 17993
00
زنگ هشدار برای والدین؛
این اسنک خوشمزه را برای فرزندانتان نخرید

محققان دریافتند نوعی اسنک که اغلب مصرف‌کنندگان آن شامل کودکان است، سلامتی آنان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بسیاری از پدر و مادر‌ها برای تغذیه کودکان خود از میان وعده های فرآوری شده‌ای استفاده می‌کنند که تولیدکنندگان آن‌ها همواره از سالم بودن این محصولات دم می‌زنند.

 
در این میان یکی از برند‌ها مشهور اسنکی تهیه شده از ماهی را برای مصرف کودکان توصیه و به بازار عرضه کرده است که این برند اسنک ماهی به نام Goldfish بوده که در گزارش‌ها مضر بودن آن برای کودکان ثابت شده است. 
 
این اسنک خوشمزه را برای فرزندانتان نخرید
 
اسنک گلد فیش برای کودکان مفید نبوده و از آرد گندم غنی شده سفید آرد، نیاسین، آهن اسفنجی، تیامین مونونیترات (ویتامین B۱)، ریبوفلاوین (ویتامین B۲)، اسید فولیک، روغن‌های گیاهی (کلزا، آفتابگردان یا سویا)، شیر بدون چربی، نمک و کمتر از ۲ درصد مخمر، ماده عمل آورنده خمیر (بی کربنات آمونیوم، جوش شیرین، مونوکلسیم فسفات)، قند، ادویه، طمع دهنده و پودر پیاز تشکیل شده است.
 
علاوه بر موارد فوق این اسنک ماهی حاوی رنگ‌های مصنوعی Blue ۲ , Red ۴۰، Red ۳، Blue ۱ است.
 
روغن تراریخته و گندم
روغن‌های مورد استفاده در اسنک ماهی گلد فیش تراریخته بوده و سالم یا طبیعی بودن این روغن‌ها تایید نشده است، علاوه بر این، چون کودکان در حال رشد هستند مضرات مواد ناسالم بیشتر بر سلامت آن‌ها تاثیر گذار بوده و تهدید کننده زندگی آن‌ها محسوب می‌شود.
 
بسیاری از مواد تراریخته مضر به خصوص سویا موجب افزایش ابتلا به آسم و آلرژی و مقاومت بدن در برابر آنتی بیوتیک‌ها شده و برای کودکان مضر است.
 
اخیرا در انگلستان روزنامه تلگراف خبری را منتشر کرد که از خطر بیماری زایی و حتی مرگ در اثر استفاده سویاهای تراریخته مضر خبر می‌داد.
 
 رنگ مصنوعی
بر اساس گزارش مرکز علوم در خدمت منافع مردم آمریکا، رنگ‌های مصنوعی حاوی مواد شیمیایی بوده که خطر سرطان را به همراه داشته و موجب ایجاد واکنش‌های آلرژیک شدید در کودکان می‌شود. 
 
با توجه به مطالعه منتشر شده دانشگاه «ساوت همپتون»، رنگ غذا تاثیر منفی بر سلامت همه کودکان گذاشته و موجب اختلال بیش فعالی در آن‌ها می‌شود.
 
به همین دلیل محققان و متخصصان تغذیه به والدین توصیه می‌کنند تا حد امکان از مواد غذایی طبیعی برای کودکان در منزل، مدرسه و مهدکودک‌ها استفاده کنند.
 
منبع: Living Traditionally
 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز