title
کد خبر: 18246
00
همکاری هلال احمر و جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی و درمانی

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی، بر همکاری دو نهاد در زمینه پزشکی و درمانی تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با دکتر علیرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، گفت: جمعیت هلال احمر سازمانی اجتماعی و داوطلب محور است و بزرگترین مجموعه داوطلبانه جهان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ سال از زمان تاسیس جمعیت هلال احمر ایران می گذرد، اظهارداشت: موقعیت جمعیت هلال  احمر ایران در عرصه های بین المللی بسیار خوب است و رتبه این جمعیت در میان پنج جمعیت مطرح دنیا قرار دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در خارج از مرز های وطن به خوبی شناخته شده است، یاداور شد: جمعیت هلال احمر طیف گسترده ای از فعالیت های سلامت محور، بهداشتی، درمانی، آموزشی و ... را در بر می گیرد.

هلال احمر؛ پاسخگوی نخست امدادرسانی حوادث و سوانح کشور

ضیائی با تاکید بر اینکه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر پاسخگوی نخست در امر امدادرسانی به هموطنان در سوانح  و حوادث است، گفت: در هیچ جای دنیا، وظیفه امدادرسانی به حوادث و سوانح بر عهده جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر نیست، اما هلال احمر ایران افتخار دارد که در کشور این وظیفه مهم را عهده دار شده و خدمت در شان مردم را در بالاترین سطح ارائه می دهد.

به گفته وی، جمعیت هلال احمر به صورت مستقیم از دولت بودجه دریافت نمی کند و بودجه اختصاص داده شده به این جمعیت از سوی دولت تنها به دلیل خرید خدمت و ارائه خدمت است.

جهاددانشگاهی؛ نهادی انقلابی و به دور از حاشیه

ضیائی، جهاد دانشگاهی را نهادی انقلابی و فارغ از حاشیه ها عنوان کرد و افزود: جهاد دانشگاهی  با اجرای پروژه های موفق موقعیت بسیار خوبی را در عرصه های مختلف رقم زده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه فعالیت های این جمعیت در خارج از کشورعمدتا بهداشتی و درمانی است، بیان کرد:یکی از کارهای موفق جمعیت هلال احمر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در امریکای لاتین، آسیای میانه و آفریقا است و به اذعان وزارت امور خارجه، مراکز درمانی هلال احمر در  اکوادور و بولیوی تنها مراکزی هستند که از ایران در این کشورها عملکرد بسیار مناسبی داشته و دارند.

وی با اشاره به اینکه حضور جمعیت هلال احمر ایران در هر کشوری باید با هماهنگی جمعیت هلال احمر آن کشور صورت بگیرد، افزود: آذربایجان، کشوری است که مردم آن داروها و امکانات درمانی ایران را به خوبی می شناسند  و از این حیث همکاری جمعیت هلال احمر با جهاد دانشگاهی برای تاسیس بیمارستان در باکو قابل توجه است.

به گفته ضیائی، هلال احمر ایران آماده است تا با همکاری جهاد دانشگاهی نسبت به راه اندازی بیمارستان در باکو اقدام کند.

موفقیت های چشمگیر هلال احمر در ساخت مراکز درمانی خارج از کشور

رئیس جمعیت هلال احمر درباره با عنوان  اینکه موفقیت های هلال احمر ایران در ساخت و نگهداری و ارتقای مراکز درمانی، خارج از کشور، موفقیت های چشمگیری داشته است درباره فعالیت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ایرانیان دبی، تصریح کرد: بیمارستان ایرانیان دبی و همچنین بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی جنوب لبنان خدمات تخصصی و فوق تخصصی به مراجعان ارائه می دهند و این در بیمارستان در بالاترین سطح ارائه خدمات درمانی، پرسنل و کادر پزشکی و تجهیزات به روز دنیا هستند که همواره الگوی مراکز درمانی دیگر کشورها بوده اند.

هلال احمر؛ در حال تبدیل به سازمانی یاد گیرنده

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر در حال تبدیل از یک سازمان عملیاتی به یک سازمان یادگیرنده است، گفت: علم و فناوری تجربه را به یک سازمان عملیاتی اضافه می کند و در این صورت توانمندی ها در انجام ماموریت های امدادی افزایش می یابد؛ برای تحقق این مهم جمعیت هلال احمر با دانشگاه های مختلفی در حال همکاری است.

گسترش شبکه آموزشی جهاد دانشگاهی در کشور

در ادامه این دیدار، دکتر علیرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه با توجه به توسعه توانمندی های جهاد در حوزههای پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه جهاد دانشگاهی علاقه مند به گسترش این فعالیت ها در خارج از کشور است، گفت: در این زمینه فعالیت هایی را در عراق، کشورهای آفریقایی و همچنین آسیای میانه داشته ایم و در حال حاضر بسیار تمایل داریم تا با همکاری جمعیت هلال احمر ایران در کشور آذربایجان و شهر باکو، اقدام به راه اندازی بیمارستان تخصصی کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای انجام فعالیت های مشترک در زمینه راه اندازی بیمارستان باکو با جمعیت هلال احمر ایران، نیازمند به امضای تفاهم نامه همکاری هستیم، تاکید کرد: راه اندازی این بیمارستان می تواند دریچه ای برای گسترش همکاری های جهاد دانشگاهی و جمعیت هلال احمر در سایر عرصه های پزشکی باشد.

جهاد دانشگاهی؛ نیازمند تجارب ارزشمند هلال احمر است

رئیس جهاد دانشگاهی در باره شبکه آموزش جهاد دانشگاهی در کشور خاطرنشان کرد: شبکه آموزشی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور گسترده شده است و از لحاظ آموزشی تجربه خوبی در این زمینه به دست امده است که می توان از این تجارب در همکاری های مشترک میان جهاد دانشگاهی و هلال احمر استفاده کرد.

وی به وجه اشتراک میان جمعیت هلال احمر و جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی از نظر تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران بسیار نزدیک به جمعیت هلال احمر است.

در پایان مقرر شد تا با تشکیل کارگروهی مشترک متشکل از اعضای هلال احمر و جهاد دانشگاهی، تمامی فعالیت هایی که به صورت مشترک قابل انجام است، احصا شود تا در پایان فصل بهار سال جاری نسبت به آغاز انجام فعالیت های مشترک اقدامات لازم انجام شود. به علاوه به منظور راه اندازی بیمارستان مشترک هلال احمر و جهاد دانشگاهی در باکو، دکتر سید حمید جمال الدینی معاون آموزش، پژوهش و فناوریهلال احمر از سوی جمعیت هلال احمر و دکتر پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی از سوی جهاد دانشگاهی به عنوان نمایندگان طرفین معرفی شدند.

 

منبع: مهر

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز