title
کد خبر: 18285
00
ارائه خدمات بهداشت و درمان تخصصی در استان سیستان و بلوچستان

مدیرکل بهداشت و درمان هلال احمر با اشاره به ارائه خدمات بهداشت و درمان تخصصی در استان سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و ۵۷۸ بیمار نیازمند از ابتدای هفته هلال احمر از خدمات رایگان بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش بهداشت نیوز، افشین علیخانی با اشاره به حضور تیم بهداشت و درمان اضطراری و ارائه خدمات بهداشت و درمان تخصصی در استان سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت هفته هلال احمر یک هزار و 578 نفر در زابل(روستای کرباسک) و 879 نفر نیز در نیمروز(روستای بزی) ویزیت شدند.

وی با اشاره به ویزیت دو هزار و 457 نفر در این مدت اظهار کرد: در مانور مذکور علیخانی در ادامه گفت: تیم بهداشتی و درمانی که به مناسبت هفته هلال به روستای کرباسک به‌مناسبت هفته هلال احمر اعزام شده بودند، علاوه بر ویزیت 124 نفر از کودکان و 184 نفر از بانوان منطقه، به 236 نفر خدمات درمانی داخلی و به 93 نفر نیز خدمات دندانپزشکی ارایه کردند.

مدیرکل بهداشت و درمان هلال احمر افزود: در بین آمار افراد ویزیت شده در این روستا، 198 نفر توسط پزشک عمومی معاینه و همچنین 218 نفر از خدمات روانشناسی، 67 نفر از خدمات بهداشت محیط، 149 نفر از خدمات تغدیه، 156 نفر از خدمات مامایی و 153 نفر نیز از خدمات پرستاری ارایه شده استفاده کردند.

مدیرکل بهداشت و درمان با اشاره به معاینه و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به 91 کودک، 106 زن در روستای بزی، عنوان کرد: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از عملکرد تیم اعزامی به روستای مذکور،به  133 نفر خدمات داخلی، به 52 نفر خدمات دندانپزشکی، به 93 نفر خدمات روانشناسی، به 32 نفر خدمات بهداشت محیط ارائه شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه 117 نفر از افراد این روستا از خدمات ارائه شده توسط پزشک عمومی بهره‌مند شدند، گفت: همچنین 73 نفر توسط متخصص تغذیه، 84 نفر توسط ماما ویزیت شدند و به 98 نفر نیز خدمات پرستاری ارائه شد.

 

منبع: فارس

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز