title
کد خبر: 18395
00
چگونه بفهمم دچار آسیب عضلانی شده ام؟

در این مقاله، انواع مختلف آسیب عضلانی و پیشگیری و درمان کشیدگی عضلات مورد بررسی قرار می گیرد. روز بعد از تمرین می تواند بسیار سخت باشد، به خصوص اگر به سختی تمرین کرده باشید. اما این درد نباید به زندگی روزمره آسیب بزند.

به گزارش بهداشت نیوز، در این مقاله، انواع مختلف آسیب عضلانی و پیشگیری و درمان کشیدگی عضلات مورد بررسی قرار می گیرد. روز بعد از تمرین می تواند بسیار سخت باشد، به خصوص اگر به سختی تمرین کرده باشید. اما این درد نباید به زندگی روزمره آسیب بزند.

چند نوع متداول از آسیب های عضلانی

 شروع با تاخیر درد عضلانی (DOMS)

این درد یکی از روش هایی است که بدن خود را بازسازی می کند. این حالت همان درد خوبی است که به طور معمول ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت بعد از تمرین تجربه می کنید. این احساس ناراحتی می تواند شامل حساسیت به لمس، خستگی، درد یا خشکی عضلات باشد. بر حسب اینکه برنامه تمرینیتان نرمال بوده، یا جدید بوده یا شامل تمرینات شدید است و یا بعد از یک دوره رکود دوباره به آن برگشته اید، این درد می تواند متفاوت باشد.

گرفتگی عضلات

احتمالا این درد ناگهانی که در زمان تمرین یا بعد از آن رخ می دهد و به یک گروه عضلات خاص مربوط می شود را احساس کرده اید. گرفتگی به طور ناگهانی رخ می دهد و در یک زمان کوتاه از بین می رود. دلایل ممکن: کم آبی، تغذیه نادرست، خستگی عضلانی.

کشیدگی عضلات

کشیدگی عضلانی به طور عمقی و ناگهانی در زمان تمرین اتفاق می افتد. کشیدگی می تواند در زمان تمرینات اکسنتریک، حرکات رو به پایین یا اسپرینت های انفجاری رخ دهد. بر حسب شدت و درصد پارگی فیبرهای عضلانی، متخصصان این آسیب ها را به ۳ درجه تقسیم کرده اند.

۵ دلیل اصلی آسیب های عضلانی و چگونگی پیشگیری از آنها

اولین سوال این است که چه چیز باعث درد عضلانی شده است؟

نداشتن انعطاف پذیری

تحرک، به همراه سرد کردن و گرم کردن خوب برای پیشگیری از تمام انواع آسیب های عضلانی ضروری است. برنامه های قبل و بعد از تمرین می تواند شامل فوم نورد، استفاده از توپ لاکراس برای شل کردن عضلات یا کشش باشد. گرم کردن عضلات سرد به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه، جریان خون به عضلات افزایش می دهد.

کهنسالی

کاهش قدرت عضلانی با افزایش سن میتواند خطر درد با تاخیر عضلانی و کشیدگی عضلات را افزایش دهد. با افزایش سن سعی کنید عضلات ضعیف را تقویت کنید و اگر احساس بدی دارید به بدنتان گوش دهید.

آسیب قبلی یا ادامه دار

اگر قبلا سندرم نوار آی تی، التهاب تاندون و یا پارگی ACL داشته اید، این احتمال وجود دارد که این آسیب ها دوباره عود کنند. عدم تعادل عضلانی و خشکی آن می تواند موجب اضافه کار شود و در نهایت آسیب بیشتر شود. در حالی که باندها و ابزارهای خاص می توانند درد و آسیب های قبلی را مهار کنند، اما یک احساس امنیت مجازی را ایجاد می کند که برعلیه آنها عمل خواهد کرد. به جای آن، برای جلوگیری از عود درد با پزشک خود مشورت کنید.

خستگی عضلانی

برنامه تمرینی سخت یا کمپ های تمرینی می تواند منجر به خستگی عضلانی و افزایش خطر درد تاخیری عضلات شود. اگر با وزنه سنگین کار می کنید و یا حجم کار را افزایش می دهید، حتما به فرم درست توجه کنید و زمانی که واقعا نمی توانید ادامه ندهید. هم چنین مهم است که از یک گروه عضلانی کار زیادی نکشید. به حرکات خود تنوع اضافه کنید تا تمام گروه عضلات فعال باشند و زمانی برای ریکاوری داشته باشند.

خشک شدن و تغذیه نامناسب

آب نقشی بیشتر از رفع تشنگی دارد، می تواند عضلات را سوخت رسانی کند و مانع از گرفتگی و سوزش عضلات شود. برای پیشگیری از آسیب، باید قبل از ورزش، در حین آن و بعد از آن آب کافی بنوشید. تحقیقات نشان می دهد که برای ریکاوری ۴۵ دقیقه زمان دارید. مصرف کربوهیدرات به همراه پروتئین به بازسازی ذخایر گلیکوژن و بهبود ریکاوری عضلانی کمک می کند.

 

منبع: فیتامین

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز