title
کد خبر: 18965
00
دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست برگزار می‌شود

سرپرست دفتر پژوهش و توسعه فناوری سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دوازدهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست ( ۱۶ تا ۲۳ خرداد ماه) در تهران برگزار می شود.

به گزارش «بهداشت نیوز» هاله سهراب زاده افزود: بحران‌های محیط زیستی که در سال‌های اخیر به وجود آمده است، باعث شده که انسان‌ها با تکیه بر علم و فناوری و ظرفیت‌های جوامع بومی و مردمی، قدم‌هایی را برای رفع مشکلات زیست محیطی بردارند. به همین دلیل هر اقدامی که سبب افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه برای حفظ محیط زیست شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در ادامه گفت: به منظور افزایش مشارکت همگانی برای حفظ محیط زیست و با هدف تشویق و قدردانی از تلاش کسانی که در راه حفاظت از محیط زیست راهگشا بوده‌ و تاثیرات علمی و فرهنگی بسزایی در شناخت و توسعه دانش محیط زیست در بین اقشار مختلف جامعه داشته‌اند، سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۷۹ با استناد به ماده ۴۶ آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و مصوبه ۲۳ دی ماه ۷۷  شورای عالی محیط زیست اقدام به برگزاری جایزه ملی محیط زیست کرده است و از فعالیت‌های افراد حقیقی و حقوقی حافظ محیط زیست قدردانی می‌کند .

 سرپرست دفترپژوهش و توسعه فناوری سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص ضوابط شرکت در این فراخوان اظهارکرد: پنج گروه می توانند در این جایزه ملی شرکت کنند که شامل گروه متخصصین ، موسسات عمومی و سازمانهای دولتی ، موسسات و شرکتهای خصوصی و سازمانهای مردم نهاد و سایر اشخاص می باشد و گزینش آثار در دومرحله صورت خواهد گرفت . 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، سهراب زاده درباره آثاری که تاکنون به دبیرخانه جایزه ملی محیط زیست ارسال شده گفت : پرونده‌های ۱۶۵ گروه به دست ما رسیده است که از این تعداد ۵۱ پرونده متعلق به متخصصان ،۳۵ پرونده متعلق به موسسات عمومی و دولتی ، ۴۵ پرونده متعلق به گروه‌ها و شرکت‌های خصوصی ،۷ پرونده متعلق به تشکل‌های مردمی و ۲۵ پرونده متعلق به سایر افراد است.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز