title
کد خبر: 19013
00
 التیام زخم بدون بخیه

محققان کره ای ماده جدیدی شبیه به چسب درست کرده اند که می تواند زخم ها را بدون نیاز به بخیه ترمیم کند.

به گزارش بهداشت نیوز، در کره جنوبی چسب بخیه جدیدی از پروتیین صدف ابداع کردند و آن را با یک پپتید ترکیب کردند که به کلاژن می چسبد.از آنجا که دو کفه صدف توانایی شگفت انگیزی برای چسبیدن به صخره های سنگی متلاطم اقیانوس ها دارند و لازم است چسب های جراحی نیز باید در محیط مرطوب کارایی خوبی داشته باشند، محققان به ابداع چسبی بر پایه پروتیین صدف روی آوردند.


آنها چسب جدید خود را بر موش ها آزمایش کردند و آن را بر زخم هایی با پهنای 8 میلیمتر مالیدند و سپس زخم ها را با پلاستیک پوشاندند تا محیط التیام زخم مرطوب بماند.محققان زخم های گروه دیگری از موش ها را تنها با پلاستیک پوشاندند و از این چسب جدید برای انها استفاده نکردند.


اثرات این ماده مبتنی بر صدف تنها در عرض 10 روز قابل رویت شد. آزمایش این ماده بر موش ها باعث شده بود که زخم های آنها در عرض 11 روز 99 درصد بسته شود و در عرض 28 روز با شکاف بسیار کمی کاملا بهبود یابند.محققان در گام بعدی قصد دارند که این چسب صدفی را روی پوست خوک نیز آزمایش کنند.


این مطالعه قرار است در نشریه Biomaterials منتشر شود.

 

منبع:ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز