title
کد خبر: 19068
00
مردی که با پول‌های دزدی از هواپیما پرید و فرار کرد + تصاویر

همونطور که میدانید، هواپیمای ٧٢٧ از جمله هواپیماهایی است که دارای درب و پله ای در قسمت عقب خود می باشد. باز کردن و بستن این درب وقتی هواپیما بر روی زمین است بگونه ای طراحی شده بود که هم عوامل زمینی از بیرون هواپیما و هم مهمانداران از داخل هواپیما میتوانستند اقدام به باز و بستن این درب بکنند.

این طراحی که در آن زمان بسیار نو بود، در طرحهای بعدی هم تکرار می شد تا اینکه یک اتفاق سبب شد تا این طرح یک تغییر اساسی بکند.

 
 
این شخص برای پس دادن هواپیما درخواست دویست هزار دلار کرد و پس از تهیه این پول به قسمت انتهایی هواپیما رفت و از آنجاییکه می دانست مهمانداران امکان باز کردن درب عقب هواپیما را دارند، یکی از آنان را مجبور به بازکردن درب عقب نمود و در حالی که هواپیما بر فراز آبهای اقیانوس آرام در حال پرواز بود با کوله حاوی چتر نجات خود از هواپیما به بیرون پرید.

پس از این جریان اف بی آی به همراه چند ارگان نظامی ماهها محل پرش دی.بی. کوپر و سواحل اطراف را برای پیدا کردن وی و یا نشانی از او زیر و رو کردند اما هیچ اثری از وی نبود.
 
 
 
هواپیمایی که کوپر از آن سرقت کرده بود 
 
فرضیه های بیشماری درباره سرنوشت او ارائه شد اما کم کم این جریان داشت از ذهن مردم پاک می شد که حدود ده سال بعد در سال ١٩٨٠، وقتی پسربچه ای هشت ساله در ساحل رودخانه ای در حال بازی، اسکناس هایی با همان شماره سریال اسکناس های دزدیده شده را از مردی ناشناس دریافت کرده بود که سبب شد تا بار دیگر دی.بی کوپر بر سر زبانها بیفتد. پس از آن اف بی آی تحقیقات بسیار زیادی انجام داد اما تا به امروز راه به جایی نبرده است.

این پرونده تنها پرونده حل نشده جرائم هواپیمایی تاریخ هوانوردی آمریکاست.
 
 
پول های پیدا شده 
 

پس از این اقدام دی.بی.کوپر اف بی آی از سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا درخواست کرد تا راهی برای جلوگیری از اتفاق مجدد بیندیشد. و سازمان فدرال شرکت بوئینگ را مجبور به تغییر طراحی نمود زیرا طراحان فکری برای این مشکل احتمالى نکرده بودند.

بنابراین بوئینگ با انجام تغییراتی، طرحی را ارائه کرد که در واقع قفلی آیرودینامیکی بود که سبب می شد درب عقب در طول پرواز باز نشود.این قفل به «کوپر وِین» معروف شد و پس از آن در کلیه پرنده ها نصب شد.
 

رکنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز