کد خبر: 19068
تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 09:38
همونطور که میدانید، هواپیمای ٧٢٧ از جمله هواپیماهایی است که دارای درب و پله ای در قسمت عقب خود می باشد. باز کردن و بستن این درب وقتی هواپیما بر روی زمین است بگونه ای طراحی شده بود که هم عوامل زمینی از بیرون هواپیما و هم مهمانداران از داخل هواپیما میتوانستند اقدام به باز و بستن این درب بکنند.
این طراحی که در آن زمان بسیار نو بود، در طرحهای بعدی هم تکرار می شد تا اینکه یک اتفاق سبب شد تا این طرح یک تغییر اساسی بکند.
پس از این جریان اف بی آی به همراه چند ارگان نظامی ماهها محل پرش دی.بی. کوپر و سواحل اطراف را برای پیدا کردن وی و یا نشانی از او زیر و رو کردند اما هیچ اثری از وی نبود.
هواپیمایی که کوپر از آن سرقت کرده بود
این پرونده تنها پرونده حل نشده جرائم هواپیمایی تاریخ هوانوردی آمریکاست.
پول های پیدا شده
پس از این اقدام دی.بی.کوپر اف بی آی از سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا درخواست کرد تا راهی برای جلوگیری از اتفاق مجدد بیندیشد. و سازمان فدرال شرکت بوئینگ را مجبور به تغییر طراحی نمود زیرا طراحان فکری برای این مشکل احتمالى نکرده بودند.
بنابراین بوئینگ با انجام تغییراتی، طرحی را ارائه کرد که در واقع قفلی آیرودینامیکی بود که سبب می شد درب عقب در طول پرواز باز نشود.این قفل به «کوپر وِین» معروف شد و پس از آن در کلیه پرنده ها نصب شد.
رکنا
ارسال نظر
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.