title
کد خبر: 19447
00
 منطقه ای از مغز که باعث ترس می شود

دانشمندان آمریکایی موفق به شناسایی قسمتی در مغز شده اند که با اختلال عمومی اضطراب در ارتباط بوده و منجر به ایجاد حس ترس از آینده ای نامعلوم می شود.

ترس از آینده ای نامعلوم و تهدیدات بالقوه در آینده، در مرکز درک بهتر اختلالات اضطرابی قرار دارد. محققان کالج داتموث در نیوهمپشایر در تحقیقات خود، موفق به شناسایی منطقه ای از مغز شده اند که با بروز حس ترس ناشی از عدم اطمینان از آینده در ارتباط است.

به گزارش بهداشت نیوز، در این مطالعه، 61 دانشجو پس از پر کردن پرسشنامه مربوط به توانایی آنها در تحمل رویدادهای منفی احتمالی در آینده، تحت اسکن MRI قرار گرفتند. تصاویر MRI مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با نمرات عدم تحمل تردید در مورد آینده مقایسه شدند.

جاستین کیم، نویسنده ارشد این مطالعه تأکید کرد: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که ارتباطی بین توانایی یک فرد برای مقابله با این عدم اطمینان و حجم ماده خاکستری در یک منطقه خاص از مغز وجود دارد. براین اساس، حجم جسم مختلط (striatum) به طور قابل توجهی با ترس از آینده ای نامعلوم در ارتباط است.

کیم افزود: افرادی که به سختی قادر به تحمل شرایط تردید در مورد آینده نامعلوم هستند، جسم مختلط بزرگتری نسبت به سایرین دارند. آنچه در این بین جالب توجه است، این است که تنها بخش جسم مختلط مغز در ایجاد این حس ترس درگیر است.

پیش از این، نقش جسم مختلط در عملکرد حرکتی (motor function) مشخص شده بود. همچنین در مطالعات بر روی حیوانات مشخص شده بود که این بخش، در پیش بینی دریافت جایزه در قبال یک رفتار خاص، نقش دارد.

این مطالعه می تواند به تشخیص به موقع و درمانی افرادی که از اختلالات اضطراب رنج می برند، کمک شایانی کند. بررسی حجم جسم مختلط در مغز نوجوانان و جوانان همچنین، خطر ابتلای آنها به اختلال اضطراب (OCD) در آینده را پیش بینی می کند.

نتایج این مطالعه در ژورنال Emotion انجمن روانشناسی آمریکا (APA) منتشر شد.

 

منبع: سینا پرس

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز