title
کد خبر: 19642
00
۹ اشتباه رایج در شستشوی موها که احتمالاً از آن ها آگاه نیستید

شاید به نظر برسد شامپو و نرم کننده زدن به مو و سپس آبکشی آن چندان موضوع پیچیده ای نباشد اما بر خلاف این تصور آگاه بودن از برخی روش های صحیح، می تواند در سالم و زیباتر نگه داشتن موها موثر باشد. گاهی تنها با دانستن بعضی از راهکارهای ساده و پرهیز از برخی دیگر، می توان به رضایتمندی بیشتری دست پیدا کرد.

به گزارش «بهداشت نیوز»

همواره باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که ژنتیک، اقلیم و عوامل محیطی، تغییرات هورمونی، مصرف دارو و سطح استرس می توانند به طور مستقیم بر وضعیت موها تاثیر بگذارند چرا که برخی افراد از بهترین محصولات پوست و مو استفاده می کنند اما رضایت کافی از وضعیت موهای شان ندارند. اگر از موهای طبیعی و سلامت برخوردار هستید، با برطرف کردن ۹ روش نادرست که در ادامه برای تان برشمرده خواهند شد، به بهبود وضعیت موهای تان مبادرت کنید. این موارد را با هم مرور می کنیم:

از شامپوی نامناسبی استفاده می کنید

هم متخصصان پوست و هم آرایشگران حرفه ای بر انتخاب شامپو در حفظ و نگهداری مو تاکید می کنند. یکی از متخصصان پیوند مو به نام «آنابل کینگزلی» از مرکز «فیلیپ کینگزلی» می گوید: “به جای انتخاب شامپویی که مناسب جنس موهای تان باشد، شاپویی را برگزینید که با بافت موهای تان هماهنگی داشته باشد. این گزینه ها برای موهای نرم، نیمه نرم و یا موهایی چون بافت موهای رنگین پوستان و با ترکیبات متفاوتی تهیه شده اند.”

همچنین می توانید با توجه به سبک زندگی که دارید از متخصصان بخواهید که شامپوهای مناسبی را برای تان انتخاب کنند تا رطوبت مورد نیاز برای سلامت موهای تان را فراهم آورد.

پیش از حمام کردن موهای تان را شانه نمی کنید

همیشه پیش از رفتن زیر دوش و خیس کردن موهای تان، آن را به مدت یک تا دو دقیقه شانه کنید. این کار سبب از بین رفتن، توده های گره خورده در داخل موهای تان شده و در داخل حمام با مشکل کمتری مواجه خواهید شد.

روش صحیح شامپو زدن را نمی دانی

از آنجایی که عمدتا کف و ریشه مو از سایر نقاط مو چرب تر و کثیف تر می شود، بهتر است، شامپو را روی کف سر ریخته و به آرامی و با ماساژ دادن آن را به سمت نقاط پایین تر مو منتقل کنید. لزومی ندارد که برای پایین مو شامپوی بیشتری مصرف کنید بلکه با همان کفی که روی کف سر وجود دارد این کار را انجام دهید.

هنگام شامپو کردن، موها را به سمت بالا می آورید

یکی از متخصصان به نام «اسماعیل» در این باره می گوید، لازم نیست برای شامپو کردن مو، دائم جهت طبیعی قرار گرفتن موهای تان را تغییر دهید. همان حالتی که مو به صورت طبیعی می ایستد بهترین حالت برای شامپو کردن آن است.

شامپویی که مصرف می کنید، محتوی ترکیبات سخت شیمیایی است

«اسماعیل» تاکید می کند، برخی از ترکیبات موجود در شامپوهایی که استفاده می کنید، سبب آسیب رساندن به موهای تان می شوند. وی از میان این ترکیبات آسیب رسان شیمیایی به «سدیم لوریل سولفات»، «سدیم لورث»، رایحه های مصنوعی، آمونیاک و مواد شیمیایی سخت دیگر اشاره می کند. این ترکیبات چربی طبیعی موهای تان را از بین می برند، سبب خارش کف سر شده و به آسیب ساقه های مو نیز می انجامند.

میزان استفاده شما از نرم کننده، افراطی است

درست است که به داشتن موهای سلامت می اندیشید اما مصرف بیش از اندازه نرم کننده نمی تواند چنین نتیجه ای را به همراه داشته باشد. «اسماعیل» می گوید برای استفاده از نرم کننده، برعکس شامپو آن را از ساقه های مو شروع کرده و اگر جنس موهای تان چرب است، از برخورد نرم کننده با ریشه مو و کف سر اجتناب کنید.

بیش از نیاز واقعی، موهای تان را می شویید

تقریبا تمام متخصصان بر این باور هستند که میزان شستشوی موها به جنس آن وابسته است. به عنوان مثلا اگر موهای تان چرب است، باید هر روز آن را شسته و از شامپوهای خشک کننده نیز استفاده کنید. با این کار موها کمی خشک و پر حجم تر به نظر می رسد.

در مورد موهای نرمال، شستشوی دو تا سه بار در هفته کفایت می کند. با این کار رطوبت موهای خود را متعادل نگاه خواهید داشت. اگر موهای تان خشک و آسیب دیده است تنها یک بار شستشو در هفته بهترین گزینه برای حفظ تعادل در مواد و چربی موی شما به شمار می آید.

بیش از نیاز مو، از تقویت کننده های آن استفاده می کنید

بسته به آنکه موهای تان تا چه اندازه آسیب دیده باشد، این کار را انجام دهید. بسیاری از متخصصان، تقویت کردن مو را تنها یک بار در ماه توصیه می کنند.

از یک روش همیشگی و روتین برای شستشوی موهای تان استفاده می کنید

لزومی ندارد که همیشه ابتدا موهای تان را شامپو و سپس از نرم کننده استفاده کنید. می توانید گاهی ابتدا نرم کننده زده و سپس با شامپو و کف آن موها را شسته و آبکشی کنید. این کار خصوصا برای موهای چرب توصیه می شود که به روش شامپو کردن برعکس شهرت دارد. اگر هم موهای تان خشک است می توانید گاهی از زدن شامپو صرفنظر کنید چرا که در داخل نرم کننده نیز مواد تمیز کننده وجود دارد. با این کار، رطوبت موها را نیز حفظ خواهید کرد.

 

منبع: روزیاتو


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز