title
کد خبر: 19916
00
 اثرات معجزه آسای در آغوش کشیدن کودکان

در آغوش کشیدن کودکان موجب وابستگی عاطفی، افزایش مهارت های اجتماعی، شکل گیری شخصیت و رشد ذهنی در آن‌ها می‌شود.

به گزارش «بهداشت نیوز» فریبا احدی بیگلو روان‌شناس و مشاور  اظهار داشت: در آغوش کشیدن کودک نه تنها موجب وابستگی های عاطفی میان او و والدین می شود بلکه در افزایش مهارت های اجتماعی در آینده، شکل گیری شخصیت، هوش و استعداد فرزندان تاثیرگذار است.

 
وی در ادامه تصریح کرد: افرادی که در دوران کودکی و حتی نوزادی بیشتر از سوی والدین خود مورد محبت و نوازش قرار گرفته اند، قدرت تحلیل بیشتر و احساسات گسترش یافته تری دارند، همچنین در آینده به راحتی می توانند این محبت را به اطرافیان، همسر و فرزندان خود انتقال دهند.
 
احدی بیگلو اضافه کرد: تصور اینکه در آغوش کشیدن و محبت کردن به کودک خود روش تربیتی صحیحی نیست، کاملاً اشتباه است و باید این کار در قبال کودک به موقع و اندازه انجام شود.
 
این روان‌شناس تاًکید کرد: لازم نیست برای محبت به کودک حتماٌ او را بغل کنید، بلکه در زمانی که کودک سرگرم بازی کردن است نیز می توان او را نوازش کرد، فقط کافی است که فرزندتان وجود پر مهر شما را درک کند.
 
احدی بیگلو در پایان افزود: نوازش کودک موجب ترشح یکسری از انتقال دهنده های عصبی در بدن شده که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، احساس لذت و شادابی را به همراه دارد، چراکه از لحاظ علمی هم مشخص شده کودکانی که مورد نوازش و محبت قرار می گیرند سرحال، قوی تر و سالم تر هستند و کمتر دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز