title
کد خبر: 19936
00
لوسیون براى انواع پوستها

در تهیه لوسیون های آرایشی و بهداشتی همواره باید مشخصات پوست در نظر گرفته شود. موادی نیز که مانند لانولین، موم زنبور عسل یا روغن های مختلف و ...

به گزارش بهداشت نیوز، در تهیه لوسیون های آرایشی و بهداشتی همواره باید مشخصات پوست در نظر گرفته شود. موادی نیز که مانند لانولین، موم زنبور عسل یا روغن های مختلف و ... در ترکیب آنها به کار می رود شبیه ترکیبات کرم ها است با این تفاوت که مقدار درصد مواد به کار رفته در آنها فرق می کند. در ضمن تهیه لوسیون ها، آسان تر از کرم ها انجام می گیرد. لوسیون های آرایشی با آغشته کردن یک قطعه پنبه به آنها، به پوست صورت، گردن و ... مالیده می شوند و سپس با به کار بردن یک تونر، بقایای ذرات چربی را از پوست پاک می نمایند.

لوسیون برای پوست های چرب :
چهار نوع آن به شرح زیر است :
1 - آب پرتقال را به پوست صورت بمالید. این عمل رطوبت غیر کافی پوست های چرب را تأمین می کند و به علاوه به علت دارا بودن عناصر مفید و ویتامین های مختلف، در تقویت پوست های بی حالت نیز مؤثر واقع می شود.

2 - آب خیار، محلول بسیار خوب برای تنگ کردن منافذ باز پوست های چرب (یعنی تقریبا بستن منافذ) است. به علاوه باعث تأمین رطوبت کافی برای پوست های چرب می شود. دارای اثر نرم کننده بشره پوست و سفید کننده به نحو ملایم است. با مالیدن آب خیار به پوست صورت، طراوت و شادابی خاصی برای آن حاصل می شود.

3- دم کرده 15 در هزار گل و برگ نعناع نیز اثر تنگ کننده منافذ باز پوست های چرب و تقویت بافت پوست صورت را دارد.

4 - آب تمشک که از فشردن میوه رسیده و تازه آن به دست می آید. در تنگ کردن منافذ پوست های چرب و صاف و یکنواخت کردن آن، توصیه شده است.

لوسیون برای پوست های خشک :
سه مورد آن به قرار زیر است :
1 - گل و برگ پنیرک را در آب جوش وارد کرده و به مدت نیم ساعت آن را به همان حال نگه دارید تا به خوبی دم کند سپس آن را صاف کرده، محلول حاصل را به پوست بمالید. لعاب (موسیلاژ) فراوان پنیرک با اثر آرام کننده و نرم کننده در پوست های خشک دارد.

2 - آب هویج تازه تهیه شده را به پوست صورت بمالید. آب هویج و عصاره روغنی حاصل از هویج رنده شده، دارای پرو ویتامین A، اثر نرم کننده و جلوگیری کننده از تبخیر رطوبت پوست های خشک و پیدا شدن چین و چروک در آن است.

3 - چند حب انگور رسیده را بر روی پوست صورت له نمایید و مایع آن را به تمام سطح پوست بمالید. با این عمل علاوه بر تأمین بهداشت و رطوبت مناسب، پوست حالت با طراوت پیدا می نماید

 

منبع: پزشک آنلاین

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز