title
کد خبر: 19940
00
بهترین زمان برای مصرف هندوانه کی است؟

هندوانه جزو آن دسته از میوه هایی است که میزان بالایی سدیم و پتاسیم در خود دارد......

به گزارش بهداشت نیوز، هندوانه جزو آن دسته از میوه هایی است که میزان بالایی سدیم و پتاسیم در خود دارد که همین امر باعث میشود از بدن در مقابل بیماری های گوناگونی همچون آسم،سکته قلبی و حتی برخی سرطانها مانند سرطان روده و پروستات محافظت می کند.

هندوانه میوه ای سرد مزاج است و رنگ آن در ویتامینش تأثیری ندارد و تنها موردی که بسیار مهم است این است که هندوانه کاملاً رسیده و شیرین باشد.

محققان تغذیه بر این باورند که هندوانه منبع بسیار غنی از ویتامین C و A است و نسبت به سایر میوه ها و سبزی ها، مقدار بیشتری بتاکاروتن دارد. هندوانه میوه ای است که شامل مقدار قابل توجهی از سدیم و پتاسیم است و همین امر باعث میشود تا از بدن در برابر بیماری های مختلفی مانند آسم و برخی سرطانها همچون سرطان روده و سرطان پروستات محافظت کند.

همچنین هندوانه دارای آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که باعث میشود رادیکال های آزاد و مضر را از بین می برد در نتیجه از وقوع سکته قلبی جلوگیری می کند و منجر به کاهش شانس سرطان پروستات در مردان میشود. هندوانه در رقیق شدن خون تأثیر بسزایی دارد و مصرف آن، برای افرادی که خون غلیظ دارند توصیه میشود.

گفتنی است چون برای تعدیل مزاج مناسب است افرادی که صفرا در معده و کبدشان زیاد تولید می شود توصیه میشود که از این میوه بصورت مداوم مصرف نمایند.

مصرف هندوانه برای افرادی که دارای بدنی ضعیف اندام، کم آب و گرم هستند مناسب است زیراکه جلوی ضعف آنها را می گیرد. در صورتی که هندوانه بدون فاصله بعد از صرف غذا مصرف شود موجب اختلال هضم می شود و در حالتی که معده مدت زیادی خالی بوده است مخصوصاً در هوای گرم یا در هنگام تشنگی، مضر است.

در عین حال مصرف هندوانه برای افراد سردمزاج یا افرادی که معده سرد دارند مضر است و در طولانی مدت موجب اختلال در عملکرد هضم و درد مفاصل می شود لذا توصیه میشود این افراد به همراه هندوانه از عسل و قند مصرف کنند.

نشانه های مشکل طحال بعد از خوردن هندوانه، احساس درد یا نفخ در سمت چپ شکم و تیره شدن رنگ پوست یا سفید شدن چشم ها است. مصرف هندوانه برای افرادی که آلرژی یا حساسیت فصلی یا غذایی دارند اکیدا ممنوع است.

 

منبع: سلامتی

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز