title
کد خبر: 19964
00
عصرانه را چه زمانی بخوریم

میان وعده مناسب معمولا شامل مواد غذایی است که بتواند مقداری از انرژی ، املاح و ویتامینهای مورد نیاز بدن را تامین کرده ، ایجاد سیری کاذب نکند.

به گزارش بهداشت نیوز؛میان وعده مناسب معمولا شامل مواد غذایی است که بتواند مقداری از انرژی ، املاح و ویتامینهای مورد نیاز بدن را تامین کرده ، ایجاد سیری کاذب نکند.

منظور از سیری کاذب این است که فقط احساس پری شکم ایجاد شود، در حالیکه مصرف میان وعده مناسب باید باعث رسیدن انرژی و مواد غذایی مورد نیاز سلول شود. مواد غذایی که بتوانند این انرژی مورد نیاز را به بدن برسانند عبارتند از :

ساندویچ نان و پنیر که می تواند همراه با گردو، خیار، و یا گوجه فرنگی مصرف شود، انواع سبزیجات مانند هویج، انواع میوه های خشک و تازه، دانه های گیاهان ( مثل مغز پسته ، بادام )، کیکهای خانگی که می توانند به همراه شیر استفاده شوند و انواع ساندویچ تهیه شده در منزل مثل کوکو، کتلت و …

مساله مهم این است که بدن انسان در ۲۴ ساعت شبانه روز در حال فعالیت است و برای اینکه سلولها بتوانند فعالیت خود را در شرایط مناسب و مطلوب انجام دهند، نیاز به انرژی ، املاح ، ویتامین و پروتئین دارند. بنابراین باید مواد مغذی مورد نیاز بدن در فواصل مناسب تقسیم شود. این مسئله بخصوص در مورد کودکان و نوجوانان که در حال رشد و نمو هستند و فعالیت فکری بیشتری دارند بسیار حائز اهمیت است.

به همین دلیل علاوه بر ۳ وعده غذای اصلی ، ۲ یا ۳ میان وعده به صورت میان وعده صبح ، عصرانه و بعد از شام می تواند باعث تامین نیاز بدن آنان به این مواد مغذی شود.

مصرف میان وعده برای کودکان، افراد لاغر، ورزشکاران و زنان باردار بیش از سایر افراد توصیه می شود و معمولا بین وعده های اصلی غذا خورده می شود.عصرانه نیز بین ناهار و شام مصرف می شود. این زمان باید دقیقا لحاظ شود یعنی میان هر تعداد ساعتی که بین زمان ناهار و شام قرار داشت باید صرف شود.

میان وعده عصرانه می تواند بستنی،نان و پنیر، کیک و شیرینی و انواع میوه ها و دسرها باشد البته افراد باید در میزان مصرف این میان وعده ها دقت کنند تا دچار چاقی و اضافه وزن نشوند.

به عنوان مثال کیک های شکلاتی بیشترین کالری را دارند یا انواع کلوچه ها در افزایش وزن بسیار موثر است از طرفی مصرف برخی میوه هایی که شیرینی کمی دارند مانند آلبالو، گیلاس و سیب توصیه می شوند.

مصرف نان به دلیل اینکه سرشار از غلات است و پنیر به همراه مربا و گردو یا سبزیهایی مثل هویج، گوجه‌فرنگی و خیار بسیار مناسب هستند حتی می توان آن را با میوه های آبدار مانند خربزه و هندوانه مصرف کرد.

 

منبع: سلامتی

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز