title
کد خبر: 19985
00
خطرات بارداری در سن بالا

یک جنین شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: افزایش سن ازدواج و استرس۲۰ درصد از زوجین ایرانی را دچار ناباروری کرده است.

به گزارش بهداشت نیوز، معرفت غفاری نوین جنین شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ناباروری زوجین اظهار کرد: امروز به دلیل افزایش سن ازدواج، تولید مثل و بارداری در زنان با مشکلاتی روبرو کرده است.
 
وی عنوان کرد: بهترین سن ازدواج سنین بین ۲۰ تا ۲۴ سال است که امروز با کمک دولت مراکز درمانی ناباروری بخش دولتی ۸۵ درصد هزینه‌های درمان را قبول می‌کند و به همین خاطر بیماران با صرف هزینه کمتر در داخل کشور به درمان این بیماری خود می‌پردازند.
 
این جنین شناس تأکید کرد: میزان ناباروری در کشور در حدود ۲۰ درصد است، در حالیکه متوسط ناباروری در بین مردم کشورهای دنیا تنها ۱۰ درصد است و این مسئله نشان می‌دهد که وضعیت کشور در شیوع این بیماری به دلیل مشکلات مختلفی مانند تغییر سبک زندگی و استرس‌های بالا بدتر از کشورهای مطرح دنیا است.
 
وی یادآور شد: آلودگی آب و هوا، نوع غذا و استفاده از موبایل می‌تواند بر روی ناباروری زوجین تأثیر مستقیم و منفی بگذارد ولی خوشبختانه میزان درمان ناباروری در بخش دولتی ۱۸ درصد و در بخش خصوصی ۸۲ درصد است که به خاطر هزینه‌های بالای درمان دولت سعی دارد بخش دولتی را به ۳۰ درصد برساند.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
 
 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز